Konsten att vara en drömmare



Så länge som jag kan minnas har jag alltid varit en drömmare, en som kan försvinna in i sina tankar och bara drömma. Om precis allt, och det känns otroligt bra att kunna göra det. Faran är väl kanske att man gärna ändrar i sina drömmar precis så som man vill ha det, och visst det kan vara super. Men tyvärr funkar det oftast inte i verkligheten, det är inte riktigt lika enkelt där. Men visst, det är skönt att vara i sin egen lilla värld då och då, glömma den tråkiga och dystra verkligheten för en stund.

De senaste månaderna har jag varit i min egna värld för ofta, men då jag haft och har det lite jobbigt från och till väljer jag gärna att drömma mig bort. Visst vet jag att verkligheten kommer ifatt mig och jag vet också att fly från sina problem inte håller. Så därför försöker jag numera hålla mig så mycket jag bara kan i verkligheten. Men många frågor om framtiden dyker lätt upp då. Som ni vet så går jag för tillfället en bartenderutbildning, den är verkligen kanon och jag är 110% säker på att jag kommer stormtrivas! Däremot uppstår problem efteråt, hur snabbt kan jag få jobb, vart ska jag jobba, ska jag bege mig utomlands? Om utomlands, vart? England, Dubai, Mallorca eller något helt annat ställe? Usch ja, tänk vad många frågor... Men kanske kan jag skjuta fram dem ytterligare en eller två veckor till. Ja, jag gör nog det och förtsätter drömma på ett tag till, eller ja... drömma på och drömma på. Lite, men även ge gärnet på utbildningen, för detta är verkligen min grej!

Så då var det dags att plugga, hörs sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0