Den svenska avundsjukan, eller bara Malmös?



Jag begav mig hem till en vännina på Värnhem igår kväll. Vi hade inte träffats på säkert ett år, och hade sedan veckan innan bestämt oss för en eventuell utgång denna fredag. Vi hade fixat till oss, jag hade svarta cowboy boots, svarta bredrandiga leggings där hälften var strumpbyxor och hälften svart tyg. Ett rött längre linne/klänning, svart midje bälte. Min vännina hade knähöga skinnstövlar, svarta paljettshort och en vit klänning med svart midjebälte. Riktigt snyggt!

Vi snackar några timmar och kommer sedan iväg till båten och är där kanske runt en halv ett. Vi dansar på det hyfsat folktomma golvet, men efter en timme börjar folket svärma in och det blir varmt och svettigt så vi bestämde oss för att ta en nypa luft.

Jag går lite före min vännina och snackar med en dansk kille som jag inte ritkigt förstod vad han sa... vänder mig om och ser att min vän står hos någon tjej, en kompis trodde jag. Men sen kommer hon, vi går vidare en mörkare, lite satt kille som går med en tjej kläcker ur sig när vi går förbi och ni är äckliga... Jag säger ja men det är du också! Alltså utan någon som helst anledning slänger han ur sig en nedvärderande kommentar till två tjejer han troligtvis aldrig har sett förut. Jag kan inte direkt påstå att han avr attraktiv på något sätt, så om han sa det för att imponera på tjejen han var med eller göra ett försök att trycka ner oss... Ja det vet jag inte, men varför i hela friden gör man så?

Ja och ni minns att jag sa att min vän hade fastnat hos en tjej när vi var påväg att sätta oss? Den här tjejen hade när vi gick förbi tagit tag i min vänninas klänning lyft på den och sagt :" Jag skulle bara se vad du hade under". Min vännina hade svarat, "Gillar du dem?", tjejen sa "Ja om det hade varit sommar, det är vinter".  Min vännina hade svarat " Det är September, så det är höst inte vinter". "Nej det är vinter" sa tjejen och precis när jag grabbade tag  min vännina sa hon "Döm inte folk!". Vad är det som händer? Är det den svenska avundsjukan som kommer fram, att vi vågar klä oss annorlunda än resterande av tjejerna som är där? Kan det vara att tjejerna känner sig hotade, har de dåligt självförtroende eller är de bara ute för att försöka trycka ner någon för att de ska känna sig bättre? Kanske har de någon med sig att försöka imponera på? Orsakerna spelar mig absolut ingen roll, jag tycker bara inte att man gör så. Oavsett om man är tjej eller kille, vart ligger problemet med att sköta sig själv? Personligen hade jag aldrig kläckt ur mig något om någons klädsel frisyr eller utseende på ett uteställe eller överhuvudtaget. Tycker jag någon klär sig slampigt skulle jag aldrig ens komma på tanken att yttra mig, varför? Jo för att jag inte bryr mig om hur andra ser ut eller hur de beter sig, därför hade jag uppskattat om övriga befolkningen i Sverige, eller ja kanske enbart i Malmö? Kunde bete sig likadant!

Hur som helst så kommer jag i fortsättningen fortfarande klä mig precis så som jag vill, jag kommer låta människorna i Malmö tycka och tänka vad de vill, speciellt de som inte har en susning om vem jag egentligen är, och jag kommer skita totalt i om du tycker jag ser äcklig ut, klär mig slampigt eller ej, för så länge jag trivs i vad jag har på mig kommer jag att klä mig så.


Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Du tänker absolut rätt..syster :) Finns massa utav avundsjuka....men....det vet vi...både du och jag!



Mest synd om de som öppna käften..hahaha! Stackas dessa människor! hahaha!

2009-09-20 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0