För att sammanfatta allt bra som hände 2009



Ja och nu är jag så pass egoistisk att det inte kommer handla om de bra sakerna som händer i världen, nej utan de saker som faktiskt var bra år 2009. Jag vet jag har gnällt mycket om vilket skitår det var och det tänker jag stå fast vid, fast det hände faktiskt en hel del bra saker och jag fick en del insikter i en del grejer också!

* Året börjar med att jag kommer in på fastighetsmäklarprogrammet, och givetvis är jag någon månad in i kursen heeelt säker på att detta var helt rätt för mig! Men nej, i slutet av första terminen känner jag att, detta nog inte var något för mig egentligen och att det nog var bra jag kom in på det för att sluta söka det igen.

Dock var det bästa av allt att jag träffade Annika där! En av mina absolut närmsta och bästa vänner idag, vi hann med en hel del festande och tack vare henne har jag träffat andra underbara människor som Sophie, Biggi, Haaugan etc etc, jag lovar jag har inte glömt någon av er! Jag kan bara inte skriva alla namn! <3

* Jag lyckades bli kär i kanske helt fel kille, men å andra sidan fick jag lära mig att jag faktiskt kan bli kär trots jag trott att jag blivit ganska känslokall de senaste åren. Det har jag alltså inte, men däremot var allt inte en dans på rosor ändå. Fel tidpunkt för tillfället kanske och hade saker och ting sett annorlunda ut hade det kanske blivit på något annat sätt... Vad vet jag? Detta har inte analyserats färdigt än!

Men den här killen har också fått in mig på ett helt annat spår, han fick mig att fundera mycket kring vad jag verkligen vill jobba med och förhoppningsvis har han fått in mig på helt rätt spår utan att egentligen ha gjort något speciellt!

* Jag har tagit upp bekantskapen med en del gamla vänner som jag hade förr när jag var runt sådär 15-16 år gammal! Christian är en av dem! Nu har vi ju den fördelen att vi jobbar samma tid på dygnet och att vi håller på inom samma bransch, men det gör det hela roligare! Ibland hade jag nästan glömt hur kul jag hade det med mina vänner när jag var yngre!

* Äntligen har jag fått gå min bartenderutbildning som jag har velat gå sedan jag var 18 år gammal! Hade en kanonlärare vid namn Toni, och utbildningens fyra veckor gick så fort att jag knappt hann med! Dessutom lyckades jag få det högsta betyget man kunde få MVG!

Jag har till och med hunnit jobba som bartender, på slagt, Lunds Arena och KB. Förhoppningsvis kommer det komma till ytterligare ställen på mitt cv under 2010!


Ja detta var väl bland de viktigaste, och det har säkert hänt betydligt mer bra saker. Men som jag skrev tidigare har det också varit ett tufft, och ganska tråkigt år för mig. Men antar att det är sådanna år man behöver lite då och då för att känna efter vart man vill komma i livet. Just nu känner jag på mig att 2010 kommer bli ett superår! Hoppas i gudarna att allt går som planerat, men med lite tur och rätt tankesätt ska det nog gå bra!

Nu är det väl dags för mig att städa, här ser ut som värsta svinstian... och tja, det kanske inte är så ovanligt och kanske har det blivit lite så som jag varit.. men inte nu längre ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0