Ensamvarg

För mig finns det inget underbarare än att mellan varven ta en lördag och bara sitta hela kvällen för mig själv. Jag är uppvuxen som ett ensambarn, eller ja alltså jag har ju syskon men det är stora hopp mellan och jag är den riktigt lilla lilla sladdisen i familjen. Så ja, jag har väl varit som ett ensambarn och lärt mig att alltid sysselsätta mig själv. Än idag har jag ett otroligt stor behov av att sitta i min ensamhet och bara njuta av att vara med mig själv.

Men vad gör jag när jag är ensam då? Jo det jag gör och har gjort sedan jag var liten är att jag lyssnar på musik. Det absolut underbaraste som finns och det absolut bästa människan någonsin skapat! Musiken har funnits i mitt liv sedan mammas mage och hela min uppväxt. Jag kan sitta i timmar och bara lyssna på alla bra låtar jag hittar och drömma mig tillbaka i nostalgiska tillfällen eller bara drömma mig bort. Jag är en drömmare och med hjälp av musiken kan jag drömma mig bort mycket lättare. Det är så underbart!

Utan musiken hade mitt liv varit grått och tråkigt. Troligtvis hade jag inte varit den personen jag är idag utan en grå och trist version av mig själv. Helt glädjelös. Så jag tackar musiken för att jag är den jag är idag. Njo, jag vet att det kanske må låta konstigt och att jag säkert kan uppfattas som knepig (vilket jag kanske är också) men det är verkligen så det är. Musiken har format mig och mitt sätt att vara. Alla saker man drömmer sig bortom eller hur man drömmer om att vara vågar jag göra för att musiken fått mig att tänka tankarna förr.

Ni kanske undrar varför jag inte själv håller på med musik? Jag vill så gärna, men jag är så rädd. Jag vet inte om man kan kalla det för scenskräck eller osäkerhet eller kanske eventuellt en kombination av båda. Jag har rösten, men när jag blir nervös... Låter det inte alls som det KAN göra. Jag har lovat mig själv att någon gång faktiskt våga och verkligen anstränga mig för att få göra det jag älskar mest av allt. Men om jag skulle bli för feg så är min högsta önskan att få leva så nära musiken som möjligt. Helst arbeta med den, men jag vet fan inte hur jag ska ta mig dit. Idag är det inte så lätt. Allt handlar om kontakter.

Men hur det än går i livet kommer jag ALLTID att älska musiken och jag kommer alltid ha sånna här underbara kvällar för mig själv där jag lyssnar på den musik jag älskar mest av allt och bara njuter! Musiken är mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste säga att du skriver jättebra, vissa lång inlägg kan vara tråkigt att läsa men du skriver alltid så intressant och bra, direkt från hjärtat - det märks :). Jag håller med om att musiken är ungefär vad livet handlar om! Man mår ju alltid så bra, musik kan ju verkligen användas till allt - pepp, depp, mys, fest, när man bara behöver tänka på annat! Lite roligt att ha lite att läsa på vägen hem från jobbet nu :) fortsätt så! Hoppas din lördagskväll varit din!! Kram

2011-04-09 @ 21:40:07
Postat av: Alice

Så glad jag blev när jag läste din kommentar! Tack så mycket! Det var verkligen roligt att höra, ska göra mitt bästa att fortsätta på samma sätt! Ja musik är så otroligt underbart, jag klarar mig inte utan den! En fantastisk mänsklig uppfinning! Hoppas du hade det bra på jobb ikväll och att du har tid att njuta resten av kvällen. Kram

2011-04-09 @ 22:51:54
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0