Aaaaaj!

Okej efter lite mer än tre timmars inhandling av nödvändigheter och en liten utflykt i Halmstad city så är jag återigen hemma. Ja det börjar bli hemma nu lite sådär smått. Det finns inte sådär överdrivet mycket lådor och svarta sopsäckar kvar. En hyfsat stor garderob och en vit snygg spegel är på ingång i slutet av nästa vecka så ja, detta är väl hemma numera! Jag trivs faktiskt fantastiskt bra i lilla Halmstad. Söndrum som stället jag bor på heter är ganska så likt Skanör, Falsterbo där jag växte upp eller ja jag är ju uppvuxen i Ljunghusen men det är inte så långt därifrån så jag antar att det är lite hemma känsla över det hela!

Två minuter med bil härifrån ligger något som kallas för flygstadien, Malmös svar på svågertorp men typ 10 ggr bättre! Där finns max hamburgare, Ica Maxi, Willys, Jysk, K-ruta, Plantagen, Brandworld, Skopunkten etc etc.. Helt fantastiskt kan ni tro! I like it here. Sen att skolan ligger cirka 12 minuter bort med bil gör inte mig sådär supermycket, det är ändå helt okej!

Nu ska jag vila mina små arma fötter som vandrat runt i Halmstad lite här och var i högklackat X-antal timmar. Sen ska jag renskriva vår föreläsning från igår och idag på min nya laptop som jag inte ens packat upp.. Ja jag vet inte vad det är med mig men jag gissar på att jag är lite småstressad fortfarande efter allt vad flytta heter. Så till helgen ska jag "fly" ner till lilla skåne igen. Än så länge så tror jag nog att jag laddar upp mina batteri bäst där!

Ha en fin kväll om vi inte hörs innan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0