Besvikelse

Förutom att det är en tung dag för att min mormor begravdes idag så finns det mycket saker som surrar runt i skallen. Mest av allt är jag otroligt irriterad och besviken på en del människor runt omkring mig.

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna att bli behandlad såhär eller om det kanske bara inte är något personligt? Jag vet inte, men mer personligt kan det inte bli. Människor påstår sig alltid finnas vid ens sida när man behöver hjälp och behöver man dem är det bara att "ringa". När det väl gäller så finns där helt plötsligt ingen längre.. Alla de där som "alltid finns där" är puts väck! Märkligt eller hur?  Ber man om hjälp finns det andra saker de MÅSTE göra för andra har bestämt det eller för att ja men jag visste ju inte du behövde det då.. ? Pfft.. jaja. Här tror man att man betyder något men ju mer tiden går ju mer förstår jag hur lite jag faktiskt betyder för en del av mina vänner. Men ju förr man inser det destor bättre, eller hur? Då vet man hur man själv ska agera när det ska göras tjänster. Eller hur?

I övrigt har jag insett hur många patetiska människor det finns i världen, eller så är det kanske så att idioterna bara dragits till mig? Jag vet inte, kanske har jag den egenskapen. Men man blir ständigt förvånad över människor beteende och oavsett ålder så tycks det aldrig förändras. Men visst, även här är det bra. Man märker vem som verkligen finns där för en och som inte vill utnyttja en. Tyvärr är de ytterst få. Har du ingenting de vill ha så skiter de blankt i dig. Märkligt, eller hur? Aja. Människan är ett avskyvärt djur och trots de underbara undantagen som finns så hoppas jag att jag i nästa liv hamnar någon helt annanstans. Skicka mig gärna till mars, det hade inte varit fel! Om jag så bara ska bli en liten organism så är det nog bättre än att vara människa!

Aja, för att avsluta mitt kräkande på mänskligheten så hoppas jag att ni, mina kära läsare, har lyckats omge er av varma och underbara människor. Jag hoppas ni inte känner igen det jag skriver för då vet ni att ni har det bra. Jag vet att ni har det bra. Inte för att jag skulle ha det speciellt dåligt annars men en del saker är skrattretande.. På något märkligt sätt...

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch för människor som beter sig som svin och bara bryr sig om sig själva när allt kommer till kritan. :( Det är okej att spy galla över såna personer! suck. kram!

2011-08-18 @ 20:03:33
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Anonym

Utan att du nämner några namn kan man ju anta vem det är, precis som du gjort... Jag kan tala om för dig att du är faktiskt inte den enda som är besviken på allt just nu!

2011-08-18 @ 23:18:46
Postat av: Alice

Maria: Ja men visst är det väl så? När man inte kan bete sig så som man borde.



Anonym: Absolut, jag är nog ganska så säker på vem du är. Att du/ni är besvikna kan jag väl förstå men att sen ta ut agression på mig som inte har det minsta med saken att göra förstår jag inte riktigt? Men visst, det tycks ju vara ett släktdrag så ni kanske är mer lika än vad du tror.



Är det dessutom så man gör eller resonerar så klarar jag mig faktiskt bra utan er, för det ligger långt utanför mina gränser att bete mig så. Det heter ju lika barn leka bäst.

2011-08-19 @ 08:02:30
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem var det som stod med ryggen mot oss på hela jävla begravningen? Du har inte ett piss med saken att göra, eller det kanske är just DU som har med saken att göra? Antagligen har du fått höra någonting annat av "HON" än sanningen.



Du skriver själv "

Är det dessutom så man gör eller resonerar så klarar jag mig faktiskt bra utan er". Du vände ryggen mot oss. Det är vi som klarar oss utan er. Jag har tagit bort dig på fb för jag inte vill ha med dig/er att göra längre. Det var ni som vände ryggen mot oss. Ska bara se hur väl "HON" klarar sig utan dig när du flyttar..



För då är det vi som vänder ryggen mot er.

2011-08-20 @ 14:00:27
Postat av: Pia Cederström

Jaha! HON...och åter HON



Så mycket är jag värd....jajaja!



ORKA!

2011-08-20 @ 17:18:54
Postat av: Pia Cederström

När sorgen efter min mamma...lagt sig! Ska jag ta tag i mitt resterande liv....som ständigt gått upp och ner. Då ska jag njuta...vad det blir? Det återstår att se.

2011-08-20 @ 17:22:14
Postat av: Alice

Jag vände ingen ryggen på begravningen det var nog snarare tvärtom. Ingen som hälsade på mig och så som jag senare fick bekräftat så skylls det återigen på mig. Dina antydningar om att JAG skulle ha med saken att göra är otroligt absurda. Men om det är det du vill tro så varsågod. Det tydliga släktdraget har talat. Dock bör du kanske tänka dig för innan du baktalar någon som du är exakt likadan som...



Låter fantastiskt bra att ni inte vill ha med oss att göra längre, dock återstår då frågan varför du sitter och läser min blogg? Att du ens lägger ner energin på att skriva en kommentar eller att läsa den? Om du inte vill ha med mig att göra så kan du ju låta bli, eller hur?



Du behöver inte oroa dig, du behöver inte vända din rygg åt oss för vi ser bara framåt och inte bakåt längre. Det blir bäst att låta allt vara som det är, för sanningens ansikte visade sig tillslut.

2011-08-20 @ 18:55:50
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0