En funderare

Det regnar i Halmstad nu igen, det började för några timmar sedan. Lagom till att jag skulle bege mig ner till stan och bli blöt.. Nu är jag blöt igen. Hundarna behövde sin kisserunda så det var bara att gilla läget. Under denna korta och blöta runda hann jag fundera ganska så mycket. På lite djupare saker som ja, jag gör det ganska ofta men jag brukar inte skriva ner det. Men just idag känns det helt rätt att skriva ner det pga det som faktiskt hänt idag.

Många gånger gnäller vi människor om våra bekymmer. Det kan vara att en kille inte hör av sig, att lönen är försenad eller att något sag si eller så om dig eller någon annan. Vi lägger så mycket energi på sånna saker. Vi bryr oss så jävla mycket om oss själva och våra problem att vi ibland glömmer hur extremt små våra problem faktiskt kan vara. Idag blev jag påmind om hur nästan helt obefintligt små mina bekymmer är.

Igår föddes en liten ängel, även om jag inte sett dig eller känt dig så vet jag att du är en liten ängel. Inatt beslutade en högre makt (vad du själv än må tro på) att du inte var menad att vara på jorden med oss. Du var kanske inte redo för den grymma värld vi faktiskt lever i, eller så kom du bara förbi för att säga hej. Någonstans vet jag att du imorgon kommer hamnar på en fantastisk plats, och jag hoppas att du besöker oss snart igen. Vid rätt tidpunkt och på rätt plats.

Så vad är egentligen våra bekymmer jämfört med ett liv som inte ens fick lov att påbörjas?



Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Du har såååå.....rätt min prinsessa. Vår lilla ängel....kom på ett kort besök. Jag kan inte säga mer!

2011-12-14 @ 17:57:04
Postat av: Alice

Hon kommer när det är dags igen. Det är jag säker på!

2011-12-14 @ 19:25:22
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Sandra carlström

Fint skrivit <3

En liten ängel, vår lilla lucia..

2011-12-14 @ 22:48:45
Postat av: Alice

Tack Sandra, ja vår lilla Lucia <3

2011-12-15 @ 13:52:12
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0