Blivande Halmstadstjej

Ja som ni kanske antog med mitt senaste och knepiga inlägg så kom jag alltså in i Halmstad på It forensik och informationssäkerhet. Det betyder alltså att jag ska bli en Halmstadstjej till hösten. Blandade känslor, otroligt blandade. Mest rädd är jag för att lämna alla nära och kära här hemma, ni kan tro att det känns tungt i hjärta.. Å dessutom flytta upp helt ensam till en stad där jag knappt känner någon. Har jag tur kommer någon av mina vänner härifrån in i Halmstad också, men det är än så länge bara jag som sitter säkert. På gott och på ont.

Jag försöker nu se det som en sak jag MÅSTE göra, för det är det ju trots allt. Jag måste göra någonting av mitt liv och hur lite jag än vill flytta så måste man även det någon gång. Stå på helt egna ben och känna sig lite ensam. Man får liksom bygga upp livet lite på nytt när man kommer till en ny stad. Dessutom ligger ju Malmö bara 1,5 timmar med bil så om det blir superkris tar jag bara bilen och kör hem.

Bredband är uppsagt idag, på måndag blir det lägenheten. Det känns inte ritkigt klokt. Overkligt, dessutom är ett stort problem just nu vart tusan jag ska ta vägen? Jag har husdjur som gör att jag inte kan bo varsomhelst och ja det är stressigt i skallen just nu. Min kära syster har frågat för min skull så har jag tur kanske hennes kontakt kan hälpa mig! Om inget annat hoppas jag att jag vinner på Lotto så jag kan köpa mig en lägenhet. Allt hade blivit så mycket lugnare då. Nu är allt osäkert.. Suck.. Men det blir nog bra, det hoppas jag!



P.S Tack alla som grattade mig på FB igår och för all pepp här! Det behövs och betyder enormt mycket! D.S

Kommentarer
Postat av: maria

modigt att säga upp allt sådär på en gång. (du kan ju annars hyra ut lägenheten i andrahand som en säkerhet ifall du skulle ångra dig). men jag tror det är nyttigt att stå på egna ben, som du skriver, och prova nya saker. det blir säkert kanon i halmstad för det är ju ändå så att saker blir vad man gör dom till :)

det här blir säkert skitbra för dig, alice! är glad att du kom in på högskolan, själv sitter jag och är bitter för att jag fick reservplats :(

lycka till med allt! kramar

2011-07-15 @ 13:45:45
URL: http://mariaaa.ratata.fi
Postat av: Alice

Ja jag tänkte det var likabra, annars blir det lätt att jag struntar i det för jag är rädd och mesig! Men visst tanken på andrahand finns ju trots allt.. I värsta fall får jag väl bo hos mamma eller pappa ett tag om det skulle bli fel!

Aw men du kommer säkert också in på det du sökt fast du är reserv! Det är jag säker på! Jag håller tummarna för dig och tack för all pepp! Många kramar

2011-07-15 @ 18:56:03
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0