A blue day

Fan alltså, jag vet inte vaför mitt humör de senaste två dagarna bara har dalat? Jag är trött och då menar jag inte lite sådär småseg utan STENtrött.. Förvisso har jag som ni kanske vet lite ont i halsen från och till, men jag tror inte det bara beror på det. Känns som en blue monday men det är onsdag och jag borde se framemot en massa kul saker. Men just idag så gör jag inte det.

Ibland får man ju sig en tankeställare om att det är dags att ta tag i livet. Sånna dagar är riktgit tråkiga. Plus att man får rejäl ångest över diverse stora som små saker. Fan vilket tråkigt liv jag lever mellan varven. Fast å andra sidan har jag mycket udda och speciellt i mitt liv som ingen annan har. Det är sjukt bra! Men de bra sakerna brukar man inte tänka på utan det som oroar en mest är också det som får hjärnan att arbeta som mest. Not good!

Tråkigast av allt är det väl egentligen eftersom jag ställt in mig på att detta året, 2011 skulle vara mitt år. Nu är vi inne på sjättemånaden detta året och inte mycket lovande har hänt.. Inte än i alla fall. Värst av allt var övergången från 2010-2011. Ingen bra start där heller. Men det kanske blir bättre nu? Eller så får jag helt enkelt ändra mitt tankesätt och sluta leva på mitt "glid" som jag många gånger tycks ha... Det har liksom slutat glida på av sig själv eller tja knappt alls.. Not good!

Något bra är dock att jag har världens bästa och mysigaste katt som känner av när jag behöver henne som mest. Just nu har hon hoppat upp i mitt knä och bara myser in sig och finns här. Mellan varven pussar hon mig med sin sträva tunga på näsan.. Precis som om hon säger att allt kommer bli bra! Å jag tror hon har rätt, allt kommer bli bra. Vare sig det blir nu eller senare.

Ska försöka att undvika mer gnäll idag och kanske imorgon. Hoppas ni överlever mina downs lite då och då. Det hör liksom till.. Mellan varven.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du.. det löser sig alltid på nåt sätt, även om det kanske inte är ett sätt du räknat med kanske. Och det är inte alls tråkigt för oss läsare med dina downs, det är ju en del av dig och det du delar med dig av som vi uppenbarligen finner intressant (dock tråkigt för dig). Din lilla katt verkar vara en gullig liten snutt, hon gör rätt som myser upp sig hos dig!! Hoppas verkligen att du kommer in på en lättare bana att "glida" på eller bara allmänt på andra tankar igen. Det är jobbigt att vara i en dal!! Största kramarna till dig Alice, du verkar vara en fin person!

2011-06-01 @ 22:52:05
Postat av: Alice

Aw söt du är. Du skriver alltid så himla sött till mig när jag är deppig, eller ja jag antar att du är samma anonym. Känner igen ditt sätt att skriva på :) Tusen tack fina fina du! Det värmer verkligen att läsa det du skriver och det får mig att må lite lite bättre än vad jag gjorde förut! Tack fina du! Puss å kram till fina dig!

2011-06-02 @ 10:08:48
Postat av: Anonym

Det är samma anonym, ja :). Vad bra att du mår liite bättre för det var det som var meningen! Hoppas att du får en bra torsdag iallafall! Och städa på idag så blir nog helgen lite roligare och mer trivsam hihi. Nu ska jag duscha och städa här hemma också! Kram!!

2011-06-02 @ 10:57:58
Postat av: Alice

Tack fina du! Lycka till med städandet du också och ha en superfin dag! Hoppas du är ledig och kan njuta av solen! Kram på dig!

2011-06-02 @ 11:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0