Dagens irritationsmoment

Imorse när jag var påväg till jobb, ja som man gör en helt vanlig tisdag. Så blir jag lika förbannad varje gång.. jag kan inte hjälpa det men det riktigt kryper i hela kroppen på mig! Jag börjar till och med förstå min egen mamma nu, och det säger en hel del. Ja alltså jag pratar om de här jäkla cyklisterna som bara kör rakt ut i vägen! Inte en blick ut mot trafiken eller ens en liten yns av vett nog att vara rädda om både sig själv eller andra i trafiken?!

Jag menar vaddå? Tror du för att där är en cykelbana att du har en skyddande bubbla runt om dig eller är du bara korkad nog att utgå från att alla bilister i trafiken är vettiga? Alla kan vara mer eller mindre fokuserade på vägen, man kan pilla med bilstereon, pilla med papper eller tja av någon anledning vara väldigt ouppmärksamma? Tror du att det räddar dig att du cyklar på en jäkla cykelbana då eller? Ja visst, det är bilistens fel, men hade du kollat dig för hade du kanske märkt att just DEN bilen körde lite väl snabbt för att ens hinna stanna?

Nej sånt här gör mig förbannad! Var rädda om er själv och andra! Alla är inte lika uppmärksamma som ni. Ni kanske räddar ert eget liv genom en snabb blick till höger och en till vänster..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0