I was calling you my baby, and now you left me

Ännu mer nostalgi. Sitter och lyssnar på Paolo Nutinis gamla album These streets. För kanske snart fem år sedan spelades det albumet flitigt både hemma och i bilen. Gymnasiet skulle ta slut och mycket ändrades under den tiden. Just då var det inte alltid till det positiva men nu i slutändan visade det sig vara ganska så bra. Ja det var bara en liten parentes liksom.. Underbart med nostalgimusik!
Jag vet inte om det är jag som är konstig eller om fler gör så? Alltså sätter ihop musik med en viss tid eller period i ens liv. Som t.ex detta albumet, främst låten Last request och Jenny don't be hasty.. De kopplar jag till slutet av trean på gymnasiet när så mycket nytt började och så mycket gammalt tog slut. Jag gör ofta så, eller så kopplar jag ihop låtar med en viss person. Det kan ha varit en vän jag umgåtts mycket med eller någon som föreslagit låten eller ja.. Ni fattar? Är det bara jag eller är det mer än jag som gör så?
En dirty version av Jenny don't be hasty har ni här. Tro mig, den är riiiktigt bra! Nästan, men bara nästan, bättre än originalet han gjorde :)

Kommentarer
Postat av: maria

oh, vi är nog många som kopplar musik till olika händelser. inget konstigt alls faktiskt :)

2011-06-27 @ 00:43:29
URL: http://mariaaa.ratata.fi
Postat av: Alice

Skönt att höra, jag misstänkte det var så men man vet ju aldrig riktigt säkert :p

2011-06-27 @ 01:11:27
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0