Liseberg

Sådär nu är jag utvilad och tja en aning hes eller nej, man känner snarare att rösten inte är hel. Jag känner mig inte sjuk eller något annat men den fick utstå lite hosta igår och en HELDEL skrikande igår. Men fy fan vad skoj och trevligt vi hade det igår!

Det började med att jag blev upphämtad vid tio tiden av finingarna Christin och Cassie! Därefter hämtade vi upp Jossan som bor något kvarter ifrån mig och sen var vi påväg upp mot våra flickor Arlinda och Linda! Det var jag och Cassie som satt i baksätet och vi märkte hur stereon stegvis höjdes under bilturen upp mot GBG. Kanske inte så förvånande eftersom det ena samtalsämnet efter det andra kom i baksätet och samtalstonen blev högre och högre mellan garvanfallen.. Men jag vet ni tyckte vi var liiiite kul ändå.. Hihi!

När det var fyra mil kvar till Götet så var vi kissnödiga. Så vi bestämde oss för att ta en kort kisspaus och vindruve paus. Christin hade tänkt på allt och hade med sig både mat och dryck så vi slapp bli hungriga påvägen upp. Du är för söt gumman!

Väl framme var det full rulle från det att vi kom in tills det att vi gick nästan sex timmar senare. Aldrig någonsin har jag varit på Liseberg så länge. Ja inte vad jag minns i alla fall. Dessutom tror jag aldrig att jag åkt så mycket karuseller på en och samma dag heller. Men jag ÄR stolt. Jag åkte den nya atomsfear. Den var tvekis heeela dagen men slutligen så tog jag mig i kragen och åkte den med Cassie och Arlinda. Inget jag ångrar, det var nära där när den började gå upp men sen var det liksom no way back.. Haha! Det var inte så farligt fast man var 150 meter upp i luften!

Värre var det nog när jag skulle åka Svinget med Arlinda. Jag har hemska upplevelser sedan den flygande mattan i DK när jag var liten, då kändes det som om jag skulle åka rakt ur karusellen. Den där hemska känslan satt kvar och någon minut in på när vi stod i kön ångrade jag mig nästan och fick panik. But I made it! Men det var räligt! Tro mig!

När vi var hesa och goa så var det dags för lite god mat! Eftersom vi var i Götet så unnade vi något extra fint så det blev Hard Rock! Jag har faktiskt aldrig ätit där tidigare, men maten var verkligen kanon! Sen var det skoj att se vart Arlinda jobbat några år tidigare. Vi har ju varit i samma bransch hon och jag. Så det var verkligen skoj!

Efter maten blev det hemfärd, en tyst sådan för ett litet tag. Men för det mesta så var det ganska så livat i baksätet då också haha!

Underbara tjejer, tusen tack för igår! Vilken underbar dag vi hade! Helt fantastiskt! Detta ska göras om inom kort! Kärlek till er alla <3






110628

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0