Lovley London

Sådär då är jag utvilad efter vår London tur i helgen! Sängarna där var inte särkillt bekväma plus att hotellrummet var suuuupersuuupervarmt så någon riktig sömn fick man inte där! Men det var en härlig resa och ja man får väl trots allt säga att man fick en del nya erfarenheter... På många sätt och vis!

Mamma mådde inte så bra under tiden vi var där så hon var bara med ute i London på fredagen när vi kom dit och lite i lördags förmiddags. Därefter fick vi lämna henne någr timmsr på hotellet med jag och John försökte hinna med att se Londons turistattraktioner. Tråkigt nog var det samma dag som engelskafolket bestämt sig för att demonstrera på mot englans insats i Egypten så vi kunde till exempel inte se Big Ben så nära att man kunde röra den. Det var också en del problem med tunnelbanan pga alla demonstranter! Men jag tyckte iofs att vi hann med en hel del:












Det blev också lite shopping och spaning i butiker. Men kanske inte så mycket shopping som jag tänkt mig. Man blev ganska så trött av att springa upp och ner på Oxford Street. Men några fina tröjor blev det i alla fall och mamma fick sig en ny handväska! Nästa gång ska jag ha med mig massor av pengar när jag åker dit! Då snackar vi underbar shopping!

Jag verkligen älskar de där små söta förorterna till London! Husen är små och ihop tryckta lite sådär charmigt. Det finns små små "centrum" som ser ut som om de skulle vara hämtade ur en sagofilm! Helt underbart! Jag är tror jag är lite förälskad i London.. eller kanske ganska så mycket! Helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni ser ut att ha haft det jättebra, synd att din mamma inte mådde så bra bara! Var ni i Notting Hill? =)

2011-03-28 @ 10:13:20
Postat av: Sandra

Vilka härliga Londonbilder.

2011-03-28 @ 11:29:45
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Alice

Tack så mycket sandra!



Ja vi hade det himla mysigt! Men det blev lite för intensivt för mamma bara så det var lite tråkigt =( Nej vi hann aldrig för tunnelbanan vi åkte med blev avstängd och det blev för bökigt att ta sig till Notting Hill! Men det blir nästa uppdrag när jag åker dit nästa gång! Förhoppningsvis i sommar! Har du varit där?

2011-03-28 @ 12:41:12
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad synd! Ja vi var där för några år sen, och vi älskade det. Alltså både London och Notting Hill. Så himla mysigt och litet! om du sett filmen Notting Hill så kan du ju tänka dig så mysigt där var =)

2011-03-28 @ 20:38:09
Postat av: Alice

Ja jag älskar den filmen! Den är så jävla underbar! Jag sa till min tjejkompis att nästa gång ska vi åka till Notting Hill och sitta och luncha på den bänken! Ser så mysigt ut!

2011-03-28 @ 20:48:28
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det måste ni göra! Det finns såna söta bänkar i Hyde Park också! Gillar verkligen idén med de bänkarna, hur fint som helst bara så där i en park. Tänk så fort de hade blivit förstörda i Malmö... :P

2011-03-28 @ 22:34:59
Postat av: Anonym

Ja det måste ni göra! Det finns såna söta bänkar i Hyde Park också! Gillar verkligen idén med de bänkarna, hur fint som helst bara så där i en park. Tänk så fort de hade blivit förstörda i Malmö... :P

2011-03-28 @ 22:35:35
Postat av: nikki

Kul att höra att ni hade det trevligt iallafall.. Önskar mig komma dit någon dag ;-)

2011-03-28 @ 22:44:04
URL: http://nnikkis.devote.se
Postat av: Alice

Ja alltså det var så rent på gatorna i London! Tänk om vi haft så fint här hemma! Å ja ingenting får vara helt i Malmö, tyvärr =(

2011-03-29 @ 09:17:43
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja precis, de får ju böta massor där om man spottar ut tuggummi eller något annat äckligt! Grymt!

2011-03-29 @ 10:25:21
Postat av: Alice

Haha ojdå! Visst inte att man kunde få böter för nedskräpning där! Ja man får väl säga att det är ganska så grymt!

2011-03-29 @ 13:22:16
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0