Soppväder

Nej inte idag, men igår var det! Efter en tur på minigolfbanan och picknick inne hos familjen Drakfelt igår (som ni kanske minns började det ööööösa ner vid femtiden igår) så fick vi i regnrusket bege oss åter till minigolfbanan för att hämta hem min cykel. Jag har ju faktiskt börjat gilla hela den här grejen med att cykla i stan.. Ja det kanske låter konstigt men jag tycker faktiskt det känns riktigt bra! Att jag inte tagit tag i det här förut?

Aja, hur som helst så gick vi i regnrusket hem från Johns hus sen och jag tror nog att hela himlen öppnade sig där ett tag. Så när vi kom hem så fönade jag Kola så han inte kände sig dyngsur och vi bytte kläder och hoppa ner i sängen framför tv:n!

Efter ett tag blev vi hungriga och tja det är ju ganska så kärvt innan lönen så vi kom på en supergod lösning! Ja faktiskt supergod! Hemköp har Blåbands färdiga soppor för 12 kr och de ska räcka till fyra personer, så vi köpte en sån med oss upp. Jag ahde vitlöksbaguetter i frysen sedan innan och vips! En underbart god måltid! Dessutom var det ju ösregn i princip hela kvällen så det kunde inte vara mer passande än med en god soppa!

Dagens billighetstips haha! Eller vad ni vill kalla det :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0