Filande på nyårslöften



Ja då sitter man här igen då. Precis som om det skulle vara något ovanligt att jag hamnar framför datorn och bloggen.. I-landsproblem faktiskt.

Tanken är att jag och Cassie ska fira nyår ihop igår. Ja och att jag nämner det beror på att hon den senaste veckan i princip varje dag frågat vad vi ska göra, och ja jag vet fortfarande inte. Jag har alltid känt att nyår är ganska så överskattat, mycket förväntningar som ofta bara går i kras eller inte blir alls lika bra som man hoppats på. Jo, nu lät jag lite bitter men så har jag haft det iaf. I år blir det kanske andra bullar, vem vet ;)

Hursomhelst så satt jag och funderade på det här med nyårslöften. Normaltsätt brukar jag inte ge några eftersom jag i princip aldrig håller dem. Ja förutom nyårlöftet jag hade för sju år sedan att börja träna och äta hälsosamt. Det har jag faktiskt hållt ganska så bra, även om det varit en del svackor där också.

Om detta blir ett nyårslöfte eller bara ett helt vanligt löfte det vet jag inte, men jag ska i alla fall sträva mot det. Jag har varit dålig på det förr men att ha ett mål att gå mot är ganska så viktigt. Annars kommer man ingenstans här i livet. Detta får bli mitt sista "stora ryck" innan det är dags att bli vuxen på allvar. Ja, jag tänkte det i alla fall, och nej jag ska inte bete mig som en fjortis (eller mer i vissa av eras ögon kanske?).

Vad blir då mitt löfte? Mitt löfte inför det nya året är att faktiskt börja ta för mig av livet. Jag får så många chanser till mycket som jag inte vågar ta och ja det får väl vara slut på det. Dags att leva, dags att njuta och dags att komma någonstans. Eller ja jag är ju någonstans men komma längre än så, och VÅGA ta för mig. Jag har alltid varit så blyg med det, men nu ska det bli slut på det!

Jag tänkte även sluta leva som en pensionär som jag faktiskt gör för tillfället. Min festperiod har jag väl haft, ja alltså den där stora perioden då man festade varannan dag och var ute konstant. Men att sitta inne varje helg som jag gör nu håller inte heller. Jag vill inte bli kärring redan, det har jag många år på mig senare i livet att vara. Så tidpunkten är helt fel!

London blir också ett projekt under nästa år. Jag har som sagt en bra plan, och jag tror till och med jag kommit på en ännu bättre sak. Så för gudsskull håll era tummar och tår för mig. År 2012 SKA bli mitt år, och ja jag har sagt det många år förut men denna gången ska det bli verklighet!

Stay continued, jag håller er uppdaterad så fort det rör sig åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: Martina F

Hoppas du hade en härlig resa till Gran Canaria och lycka till med allt tjejen! :)

2011-11-30 @ 23:03:15
URL: http://martinafransen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0