Se in i framtiden

Asså ibland så hade jag så gärna velat veta vad som komma ska. Som person är jag väldigt ängslig och jagar lätt upp mig för saker, oroar mig och tänker på tok för mycket för mitt eget bästa. Sån är jag liksom. Bra ibland, riktigt dåligt i vissa lägen. Men man är ju tyvärr som man är och att ändra på hur du tänker och fungerar är inte alltid sådär superenkelt.

Vissa dagar önskar jag att allt var som det var för ett år sedan. Livet var ganska så glatt, det lekte på ett sätt och allt var tryggt. Idag är allt osäkert, ingenting är 100 % säkert, och visst kan det väl vara spännande! Men det är också obehaligt när man är som jag. Jag tycker om att veta vad som ska ske, ja det behöver inte vara exakt men litegrann. Så jag vet vad jag ska ta tag i. Men ja, livet förändras och just nu är jag väl i det stadiet där livet förändras på alla sätt och vis. Alla genomgår vi de stadierna, kanske dock under olika tider.

En liten blick i framtiden hade suttit på sin plats just nu. Ja alltså bara att jag vet vart jag ska hamna, vad jag ska göra och vem jag ska träffa. Ja inte alla kanske men några. Jag var ju faktiskt hos en spåtant för inte så många månader sedan. Men hon var helt ute och cyklade med allt, mest besviken blev jag eftersom ALLA sa att hon var så bra och hade så rätt. Hon hade fel i det mesta, och dyr vart hon också. Så ja, om ni funderar på att gå till Monica Crafoord i Malmö tycker jag ni ska spara era pengar. Bluff!

Dock var jag hos Birgitte, ute på Vitemöllegatan. Inte alls dyr och ja, du fick bara en halvtimme. Men jag lovar, jag tror mer och mer på det hon sa än vad jag vågade tro på tidigare. En del av de saker hon sagt har faktiskt börjat hända och visst, tidsmässigt kanske hon inte är rätt på det, men händelsemässigt börjar jag tro att det stämmer. Läskigt men spännande på samma gång. Just nu är jag lite sugen på att åka till henne igen. Ja ,jag kanske bara behöver lite uppmuntrande ord, men jag behöver dem dagar som idag. När man mår lite kasst och man tycker livet är segt och tråkigt men framförallt osäkert.

Jag vet inte om jag ska, men ibland hade det varit skönt. Just nu försöker jag tänka positivt och än så tycks det fungera. Tänk på vad du vill ska hända så mycket du bara kan och tänk det som en självklarhet så slår det in. Jag försöker allt jag kan och om det är slumpen eller ej så har det fungerat litegrann iaf. I like it!

Kommentarer
Postat av: nads

har du nr til brigitte? letat efetr den

Svar: Nej tyvärr inte men jag vet att hon driver en hälsokostbutik på vitemöllegatan i Malmö. Det var där hon spådde mig :)
Alice ♥

2013-11-08 @ 13:54:15
Postat av: hanni

Hej! Hur mycket kostade det dig hos birgitte? Kunde man bara gå dit och bli spådd direkt eller var det vänte tid? Finns hälsokost butiken kvar? Vill gärna få lite råd och har hört att hon är bra!

Svar: Hej Hanni! Det kostade 300kr för en halvtimme. Men det är ju några år sedan nu. Jag tror att min mamma gick dit och fick sedan en tid en eller några dagar senare till oss. Inte jättelång väntetid bara några dagar . Jag bor inte längre i Malmö så jag vet inte om den är kvar men den låg på vitemöllegatan. Hon ska vara väldigt bra men jag får nog tyvärr säga att inte jättemycket hon sagt slagit in och det är nog närmre tre år sedan nu. Sen sägs det också att det är svårt för dem att säga en viss tid. Lite stämde men en del har som sagt ännu inte hänt. Lycka till!
Alice ♥

2014-02-09 @ 11:15:41
Postat av: Cicci

Hej, tänkte höra om du tycker något av det hon har sagt har slagit in ännu? Jag var där för några dagar sen. Mycket bra och duktig men nu får man verkligen hoppas på att det stämmer. :)

2014-11-14 @ 15:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0