Till världens bästa föräldrar

Detta är som rubriken ovan säger, tillägnat mina underbara föräldrar.

Jag vill bara berätta för er att jag är så oehört tacksam att jag blev just er dotter. Ni är både två, de mest fantastiska människor jag mött i hela mitt liv. Ni är unika på era egna sätt och ja, ni må kanske vara varandras totala motsatser men tack vare att ni är det har jag blivit den jag är idag. En bra blandning från er båda (ja en del av era dåliga sidor har jag förstås också fått, men alla har vi dåliga sidor.. mer eller mindre;) ). Ja om man nu ska gå på vad mina nära vänner säger ;).

Ni är de jag vänder mig till i alla lägen, om jag är glad, ledsen, arg, besviken eller bara vill vara. Alla har inte den turen att de kan vända sig till sina föräldrar i alla lägen, men det har jag. Det är jag tacksam för. Jag vet också att ni ställer upp i vått och torrt, hur mycket eller lite jag än klantat till det (jag är ju impulsiv som min kära mor och envis som min fina far). Jag vet att ni alltid gör så mycket ni kan bara för min skull, det den ena inte kan hjälpa mig med kan alltid den andra hjälpa mig med. Vare sig det gäller råd i livet eller de praktiska sakerna som man också kan behöva hjälp med. Det är alltid ni som finns där när jag behöver er.

Man får inte heller glömma att ni faktiskt alltid finns där när jag inte behöver er också. Ni finns där när jag bara vill vara, och det är nog den största anledningen till att jag alltid kommer till er så fort jag får en lucka i schemat. Visst var det enklare när jag bodde i Malmö, men jag tror vi alla uppskattar tiden tillsammans mer nu när jag bor 1,5 timme ifrån er.

Jag älskar er mamma och pappa. Ni är fantastiska och tack för att ni finns i mitt liv och att det var just ni som blev mina föräldrar. Jag uppskattar er mer och mer för varje dag, även de dagar då jag inget säger.

/Er dotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0