Tristess

Idag har jag varit med mina fina, fina flickor! Mysigt! Men i övrigt så har dagen varit seg, tung, tråkig och ja livet bara suger energi ur mig för tillfället? Dessutom, märkligt nog så känner jag mig mellan varven extremt överdrivet rastlös? Konstigt eller hur? Aja, detta gråa trista väder gör ju inte saken bättre. Antar att det bästa jag kan göra en sådan här dag är att se framemot Gran Canaria. Två veckor är inte särskillt långt borta, men visst en seg och tråkig dag känns det superlångt bort.. Men som sagt fram med det positiva!

Jag glömde lösa in trisslotten jag vann på igår, så ska göra det innan jag lämnar Skåne imorgon. Så hoppas jag på rejäl tur för jag känner att pengarna är på ingång. Just nu behövs de och ja som sagt jag känner att de är på väg! Som jag sa förra veckan, här ska det minsann levas!

På tal om det så tror jag att jag bestämt mig för att faktiskt satsa på att ta mig till England under en längre period inom två år. Jag har pratat med tjejerna och ja, vi kom fram till att jag troligtvis kommer ångra mig om jag inte gör det. Men som jag sagt tidigare finns där fortfarande en hel del frågetecken.. Dessutom måste jag iaf läsa ett halvår engelska så jag inte framstår som värsta idioten :P



Kommentarer
Postat av: Melonen

Vad kul att du (kanske) bestämt dig för att åka till England :) Jag tror som dina vänner att du skulle ångra dig om du inte gör det! Och så växer man så mycket som människa av att vara ute i världen och se och träffa massa nytt folk med alla möjliga roliga åsikter och intressen. Jag hoppas verkligen att du kommer iväg. :D



Och mitt tips är att gå 13 veckor språkkurs först och söka jobb samtidigt, på så vis kan du få CSN och leta jobb i lugn och ro. Samtidigt som du får lära känna folk och öva på "riktig" engelska, kanske lära dig skriva CV och så.. :)

2011-11-07 @ 23:28:42
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Alice

Ja tanken är ju faktiskt nu att jag ska komma på en bra plan. Sen hänger ju lite på om jag nu kommer in på engelskkursen till våren. Men tycker inte det borde vara ett problem?



Superbratips Maria! Ska absolut kolla upp det också! Så kommer jag iaf iväg om ingenting annat! Å du, kul att du är tillbaka i bloggvärlden! Saknade dina härliga inlägg!

2011-11-08 @ 10:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0