Dagens bekännelse

Idag har jag rett ut ett problem jag stötte på förra veckan. Jag tror faktiskt inte jag har berättat om det här eftersom jag varit osäkerp å hur jag ska göra nu i helgen.. Utbildningen jag sökte här i Halmstad, It- forensik och informationssäkerhet var inte riktigt som jag trodde. Den låg nämligen på ganska avancerad engelsk nivå utan att där stod någonting om det på utbildningssidan... Detta fick jag reda på under förra veckan men intalade mig att man säkerligen fick skriva sina tentor på svenska.. Så var inte fallet, utan istället fick jag till svars att det inte var något konstigt att en del utbildning sker på engelska eftersom det är en högskola och att HH inte var unika med det.  Nehe, tack för det, men det STOD ingenstans att undervisningen skulle ske på engelska..

Så hela helgen har jag funderat på hur jag ska göra. Huvudet har knakat och knakat hela helgen. Ni får ändå tänka er in lite i min situation, för jag har ju trots allt gett upp mitt liv i Malmö. Sagt upp lägenhet, sagt upp mig från jobb och jag har lagt ner åtskilliga tusenlappar på att flytta upp här. Så att bara flytta hem fungerar inte riktigt, inte bara sådär i alla fall. Jobb hade jag kanske kunnat ordna här men det är svårt utan kontakter och jag känner ju ingen här så det kunde bli svårt. Så jag satt och kollade runt på HH:s hemsida och såg att de hade en intressant kurs på 30 p i Genus, etnicitet och maktstruktur så när jag åkte till studievägledaren idag så kom vi fram till att det blir ett "studieavbrott" och istället kommer jag nu hela hösten läsa genus.

Till våren hade jag tänkt läsa engelska, eftersom jag inte är någon superstjärna på stavning och grammatik kan det inte bli bättre än 30 poäng engelska till våren och om jag fastnar rejält fortsätter jag med 31-60 nästa höst. Så nu har jag omstrukturerat mina planer och ja det är väl synd jag inte tänkte såhär tidigare och kanske hade jag kunnat läsa det i Malmö då men någon mening finns det säkert med att jag hamnade i Halmstad. Det är en mysig stad i alla fall!

Så nu kör vi, full rulle igen med nya kordinater!


Kommentarer
Postat av: Maria

Det blir nog bra, ska du se! Klokt att hoppa av innan terminen gått för långt iaf :) Lycka till med engelskan! kram

2011-09-05 @ 22:20:33
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Alice

Jag tänkte också så, så slipper jag glida efter dem andra sen när jag bestämt mig! Engelskan får dock vänta till våren, men tack fina Maria!!! Kram!

2011-09-05 @ 22:31:16
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0