Gäsp

Har nyss busat med alla mina fina husdjur säkert närmre en timme, jag har lekt med pipleksak efter pipleksak, boll efter boll och ja so on it goes. Sen kan man ju undra vem som har roligast åt det om det är dem eller jag.. haha!

Innan dess satt jag och läste Mansförtryck och kvinnovälde av Pär Ström.. och ja jag vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt hans "visa" ord... En del saker kan jag förstå, men det mesta av det är ju inte riktigt klokt. Men när jag läst hela boken vilket lär bli innan helgen så ska jag berätta mer ingående vad jag tänker och känner. Om ni vill kan ni ladda ner den gratis om ni söker på genusnytt.. Vi tjejer kanske får oss ett gott skratt i alla fall, ni män är jag inte säker på hur ni tolkar den men jag hoppas någonstans därinne att ni kanske kan skratta lite åt den ni också.

Snart ska jag ner med vovvsingarna på en lite längre men inte superlång runda. Det är kallt och blåsigt i Halmstad idag och dessutom är det kolsvart ute. Dagar som den här längtar jag tillbaka till Magalluf, vi hade det skönt därborta jag och mamma! Även om denna gången var ovanligt lugn så hann man i alla fall vila ut sig, speciellt innan det var dags för flyttande.

Aja, vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0