Mat á la Alice

Dagens middag bestod av pasta och feta/färs/spenat. Innehållet påminner lite om min spenat/feta paj men ack så gott. Det receptet hittar ni här.

Ingredienser:
Spenat
Fetaost
Qournfärs
Pasta

Jag köper alltid djupfryst spenat så häll halva innehållet i en kastrull och låt det tina upp.


När det börjat bli som det ska ser det ut såhär:

Då är det dags att lägga i qournfärsen ( OM ni ska ha vanlig köttfärs i föreslår jag att ni steker upp den först, inte för jag äter kött men jag kan tänka mig att det blir klart lite fortare då).


När spenaten är tinad och färsen är tinad kan ni dra ner värmen ytterligare för då är det dags för fetaosten. Jag brukar köpa den magra på 10 % och smular därefter hela paketet ner "färsen".


Därefter rör ni om lite mellan varven och håller det på svag värme så fetan smälter och blandas med resten av fyllningen. Under tiden koker ni pasta, och jag utgår från att de flesta av er vet hur man gör(?). Men för att pastan ska få lite mer smak brukar jag koka upp det med en grönsaksbuljon (givetvis valfri buljong) och tillsätter en liten skvätt olja för att undvika att det kokar över. Annars händer det mig jämt..



När pastan är klar och ni hällt av vattnet så är allt klappat och klart! Enjoy ur meal!




Kommentarer
Postat av: Maria

åh, vad gott det ser ut! typiskt att min kille inte är så förtjust i spenat men man kanske ska våga sig på denna rätt ändå :) ser mumsigt ut!

och jag älskar kommentaren "Under tiden koker ni pasta, och jag utgår från att de flesta av er vet hur man gör(?)" haha :)

2011-09-06 @ 20:53:17
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Alice

Jag tycker faktiskt inte det smakar sådär supermycket spenhat.. men å andra sidan har jag ju inget emot det heller.. men fetan tar upp rätt mkt smak! Haha ja men alltså idag vet man inte vem som kan koka pasta, för några rå sedan var det en killkompis som ringde min bror å frågade hur länge makaronerna skulle koka. Så jam an vet aldrig haha!

2011-09-06 @ 21:20:49
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0