Sova, jag har ju drömt hela kvällen?

Som den dag(detta kanske räknas som kväll..?)drömmare jag faktiskt är och tja, förutom den tiden jag la på genusen idag så har jag (igen!) lyckats dagdrömma mig bort hela kvällen med fantastisk musik. Som så många gånger förr.. Ni som följt mig ett tag vet ju att jag berättat pm detta tidigare. Jag kan lyssna på musik i flera timmar, ja nästan en hel dag och leva i min egen värld i min tankar, drömmar och ALLT klaffar och allt är PERFEKT.

Givetvis är jag änsålänge i alla fall fullt medveten om att det bara är drömmar och fantasier om hur jag vill att mitt liv ska vara och hur allt på magiska sätt bara ska lösa sig som i ett fingerknäpp. Jag vet att det inte är så enkelt i verkligheten.. Men OM man faktiskt ger sig tusan på att få en del av sina drömmar uppfyllda så tror jag faktiskt att de ska slå in! Hur dumt det än må låta så tror jag att det är så. Ju mer positivt man tänker desto mer positiv energi drar man åt sig och vips så kan det som verkar vara så omöjligt slå in! Det har faktiskt hänt mig förr.. som sagt jag vet precis hur det låter men så är det faktiskt. Slump?! Tja, jo det kanske det varit men jag väljer att tro på tankens positiva inverkan.

Jag som är lite märklig i mångas ögon (ja jag har förstått det nu på senare år att jag är just märklig) kanske bara tror på detta för att jag VILL att det ska vara så. Men å andra sidan tror jag inte att någon människa i världen kan må bra av att gå och tänka negativa tankar om vare sig sig själv eller sina framtida drömmar. Alla är vi människor och alla drömmer vi. Stora eller små drömmar, de spelar ingen roll alls.. Huvudsaken är att vi vågar tro på att det(o)möjliga faktiskt kan inträffa! Ja även om de så ska ske med hjälp av mirakel (som är ett helt annat ämne att diskutera).

Jag vet att jag inte är den mest positiva människan i hela världen. Minns ni mitt tjat och gnällande om boende i Halmstad? Ja jag gör i alla fall för jag var nästan gråtfärdig där ett tag.. Hur löjligt som helst men jag är lite av en planerare samtidigt som jag är inpulsiv.. Ja svårt att förklara det dära.. Jag började faktiskt tänka positivt och även om jag kanske hade lite tur på min sida så löste det sig! Det tog inte många dagar från det att jag slutade oroa mig till att det löste sig.

Som sagt, det kanske inte bara beror på tänkandet men mycket. Som jag sa tänker du positivt drar du till dig det positiva, tänker du negativt drar du till dig det negativa och även en del otur.. Så fina människor, TÄNK POSITIVT!

Nu ska jag sova och jag ska sluta spamma er.. Ovanligt mycket inlägg idag jag vet.. Ibland har jag mer att säga (eller inte säga) än andra. Sov gott, jag ska bara lyssna på Ljudet av ett annat hjärta med Gyllene tider EN gång till!



Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker inte du är det minsta märklig :) eller..isf är jag också det för jag tror också på magin av att tänka positivt!

2011-09-09 @ 00:38:35
URL: http://mariamelon.com
Postat av: Alice

Nej men vad skönt, då är jag kanske inte så märklig..inte med det iaf! :) Har vant mig vid att folk alltid säger jag är märklig eller "udda"..sen vad de menar med det vet inte jag men å andra sidan bryr jag mig inte speciellt mycket heller :) Hoppas du haft en bra skolvecka Maria! Kram på dig!

2011-09-09 @ 00:44:42
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag har hört att jag också är udda. Bra , men speciell :) jag älskar att dagdrömma, och fantisera om det perfekta livet :) så du är inte alls märklig ngnstans . Kramar

2011-09-09 @ 09:08:23
Postat av: Alice

Åh vad skönt att höra att det finns fler som jag! Jag tror att speciell är något bra, man får välja och tolka det på det sätt man känner är bäst och speciell måste ju vara bra :) Många kramar till dig!

2011-09-09 @ 10:48:45
URL: http://alicealizee.blogg.se/
Postat av: Pia Cederström

Du har så rätt så...du är ju halva mig....så...

Kan jag säga mer....jag vet!

Min underbara dotter! :)

2011-09-09 @ 11:12:27
Postat av: Alice

<3 det är jag ju faktiskt :) Puss!

2011-09-09 @ 11:35:38
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0