Etsar sig fast

Nu är jag mätt i magen och ska strax sätta mig med boken en timme till och sedan får det vara färdigpluggat för dagen, eller snarare färdigläst! En bok till som ska gås igenom imorgon..suck. Fan vad tråkigt, men så är det. Jag hade två veckor där jag kunde softa.. en för mycket;)

Ibland kommer jag på mig själv att tänka tankar jag tänkt i sååå många år. Ni vet, en del saker/händelser etsar sig fast i skallen. Precis som om de inte vill släppa. De kan försvinna för ett tag, men sedan dyker de upp igen? Frågan blir då om det finns någon särskilld orsak till att de finns kvar där, om det är något som komma ska.. Eller om jag är lite koko och har svårt att släppa vissa saker bara. Jag fattar nada och ibland blir jag så trött på mig själv att jag kan spy på det när tankarna kommer farande igen. Varför kan man inte bara ta ett piller som gör att man släpper saker?

Men som den spirituella och troende människan jag faktiskt är så tror jag att det mesta har en orsak till varför det inträffar. Kanske någon gång får jag svar på frågan jag har i knoppen, kanske försvinner tankarna bara av sig själv när det är dags. I hope so. Jag vill iaf ha en förklaring till att det ständigt poppar upp gång efter gång. Men det är ju mitt år nu och det är MIN tur att få livet att rulla på i rätt riktning (vilket det gör änsålänge). Kanske får jag svar redan i år! Å nej alla kära vänner/familjemedlemmar som läser bloggen, jag kommer itne berätta vad det är ;) Även jag får ha lite hemlisar ibland! Om det visar sig kommer jag kanske berätta för er en dag.



Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Jaha! Då får jag väl vänta! :) Nyfiken som mamma är man ju.....:)

2012-04-05 @ 18:49:04
Postat av: Alice

Japp det får du mor :)

2012-04-05 @ 19:31:37
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0