Bitterhet på Alla hjärtans dag?


Givetvis är det upp till var och en om man väljer att fira Alla hjärtans dag eller ej. Men efter en hel dag med gnäll och alla hata Alla hjärtans dag statusar så måste jag trots det ifrågasätta varför ni valt att HATA dagen? Man behöver inte älska den men att sitta och säga att man avskyr den eller att den är tramsig etc. Tja jo, kanske på ett sätt, för visst ska man visa sin kärlek alla dagar om året. Men å andra sidan är det väl lite mysigt att det finns en dag om året som många länder firar sin kärlek på? Och jo jag är fullt medveten om att det är butiker och dylikt som kommit på idén för att vi ska köpa mer, men å andra sidan ahde den inte funnits kvar om inte människor uppskattade den.

Allt handlar inte om att man måste ha en "bättre hälft" eller att man ska ut på dejt denna dagen. Man har ju faktiskt både vänner och familj som man älskar och som man kan visa sin uppskattning lite extra. Man kanske är så van vid att de bara finns där, men även familj och vänner behöver uppskattning lika mycket som din flickvän/pojkvän/make/maka/sambo.

Men ja, själv firar jag väl inte Alla hjärtans dag sådär speciellt i år. Men jag tycker ändå dagen är mysig och söt. Trots att jag inte har en andra hälft att fira den med. Jag tycker man ska uppskatta livets små fina saker och ta varje chans man kan att visa sin uppskattning.

Ha en fantastisk fortsatt Alla Hjärtans Dag!



Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Du har sååå....rätt min fina dotter! :) I många andra länder heter det inte ALLA HJÄRTANS DAG! Utan ALLA VÄNNERS Dag! Du är ju min dotter....så jag får säga ännu en gång! Jag ÄLSKAR dig av hela mitt hjärta....så mycket man bara kan älska någon! :)

2012-02-14 @ 19:29:01
Postat av: Alice

Ja ibland kan jag minsann ;). Jag älskar dig också mamma, av hela mitt hjärta! Kärlek!

2012-02-14 @ 22:13:51
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0