Den där söndagen..

Söndagar är ofta relativt mysiga. Ja i min mening i alla fall, men det är också den dag tillsammans med måndag då man har som starkast ångest inför saker och ting. Vad man ska göra i veckan, vilka problem man borde ta tag i, man kommer på alla de saker som är mindre bra med livet och vad man saknar, eller ja MAN gör kanske inte det men JAG gör.
Fredagar/lördagar är för mig, de bästa dagarna i veckan. Man har varit igång hela veckan, man får ett litet break för att rensa tankarna och man kommer på hur otroligt fantastiskt liv man har, vilka underbara vänner man har och fantastisk familj.
Ja jag kanske är konstig, men jag har börjat känna igen mönstret efter snart 24 år.

Livet ska vara lagom, för det är bäst. Man kan inte vara helt nöjd med allt i livet, då finner man inga nya utmaningar att uppna och går miste om en massa erfarenheter och upplevelser. Vissa upplevelser är mindre bra medan andra är fantastiska och gör livet så mycket mer värt att leva. Med det sagt menar jag inte att allt i livet kännas ruttet och trist heller, men jag tror inte det finns många människor i världen som inte har något ljus i sitt liv att tänka på de där trista och jävliga dagarna.

Jag tror bara vi är mindre bra på att faktiskt inse vilken tur just VI har. Alla har vi något att glädjas över. Jag själv är expert på att se saker och ting svart, men jag jobbar på att få se det vitt. Jag finner fler och fler ljusa saker för varje dag som går. Visst är det fantastiskt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0