En kylig onsdagskväll

Fick sålt min engelskbok och inhandlat min nya favvotröja i rött. Bild kommer imorgon för de jag tog idag blev inte sådär superbra.. 
 
Nu ikväll gick jag på en långrunda med hundarna, de har gått och sagt till mig flera gånger idag för det hör ju till med en långrunda om dagen. Så är det, och överlyckliga blev de när vi äntligen gick ut och luftade oss. Jag älskar att promenera. Jag började faktiskt med det när Kola var närmare ett år gammal ( han fyller åtta år nu i höst), det var då vi började gå våra långrunder hemma i Ljunghusen då jag fortfarande bodde hemma. Jag var 16 år och hade druckit på tok för mycket öl de senaste två åren och lyckats lägga på mig lite av vad många kallar valpfett. 
 
Det tog inte många månader förrän jag hade gått bort det mesta av valpfettet, och snart var jag åter i storlek 36 igen. Ja med hjälp av lite olika gruppträningar som Formtoppen hade, där jag för första gången faktiskt testade Bodycombat och var helt såld på det fram tills jag flyttade hemifrån för fyra år sedan.. 
 
Hursomhelst så är promenader något jag fortsatt med sedan dess. Snart sju år senare så går jag lika ofta och Kola och jag brukar hålla bra tempo. Keddy som inte bott med oss mer än fyra år jobbar än på sin kondis men pinnar på så fort han bara kan. Förutom att man rör på sig och får frisk luft så är promenader bra för själen och för hjärnan. Man får tänka på allt som stör en och på hur man kan förbättra saker och ting samt vad som faktiskt är bra i livet och vad man ofta kan skatta sig lycklig. Ibland är vi bara lite bortskämda med det och glömmer de bra sakerna i livet. En promenad får mig att minnas dem iaf, vad får dig att minnas? 
 
Ser ni att magen putar ut lite? Det är väl inte jättefarligt såklart, men stor skillnad från idag. Här var jag 15 år gammal och gick alltså i nian :).
 
Den här var jag inte så stor på förstås.. tror den här bilden är från åttan, men sjuk nostalgi att spana igenom gamla bilder! Min kära vän Isabel hade lånat hem sin mammas jobbkamera för att vi skulle kunna ta sånna här bilder. 
 
På den här bilden är jag nog 16-17 år gammal och Kola är cirka ett år gammal. Jag och Alis en kompis till mig möttes på Almgården för att ta bilder.. Alltid har man varit en liten linslus visst haha! 
 
Misstänker jag är drygt i samma ålder här 16 eller 17. Det där röda håret (exakt samma hårfärg) hade jag från det att jag var 12 år fram tills förra sommaren när jag blev trött på utväxten och återgick till min ursprungshårfärg mörkbrunt :). 
 
Ni får ursäkta jag hoppar lite mellan åldrarna men de ligger lite såhär på mitt usb minne så därför blir det så :P Här var jag 13 bast och som ni ser så hade jag trätofflorna på redan då! 
 
Jag hade även några år i gymnasiet en period då jag älskade nitar. Ju vassare nitar desto bättre. 
Som ni ser så var det visst inne med gubbakeps också för x-antal år sedan... 
 
Sa jag att jag var punkare också? Haha nejdå.. Halloweenfest, ellor?! 
 
När vi åkte till Stockholm i andra ring så åkte alla andra buss förutom jag och Erika som red på lejon... 
 
 
Jag var väldigt trevlig på klassresan i Stockholm också... 
 
Den där promenaden fick mig att fundera på åren som gått och den fick mig att plocka fram alla de här gamla bilderna och fler finns och jag hade troligtvis kunnat hålla på här i evigheter.. Det får vara bra för den här gången! 

Kommentarer
Postat av: Pamela

Kul att kolla igenom gamla bilder :-) tycker du passar väldigt bra i rött hår, fin röd färg :-) kram kram

2012-07-19 @ 06:17:38
URL: http://www.stjarnanp.blogg.se
Postat av: Pia Cederström

Vad har jag sagt till dig om ditt henna röda hår lady?

Det är Alexandra (Alice som dina kompisar kallar dig:)
Du skulle kanske fundera på det igen? <3<3<3

Svar: Nope det finns inte på kartan faktiskt. Trött på det än :)
Alice ♥

2012-07-19 @ 13:11:59
Postat av: Inna

En fråga bara: hur kan man vara så j***a SNYGG??? :) ♥

Svar: Aw du är världens finaste Inna! Just idag behövde jag en sådan komplimang du är underbar <3!
Alice ♥

2012-07-20 @ 06:29:36
Postat av: Inna

Jag säger bara sanningen :) <3

Svar: <3
Alice ♥

2012-07-21 @ 13:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0