Pastagratäng

Lovade Pamela som brukar läsa min blogg receptet på min pastagratäng jag gjorde häromdagen:
 
 
Allt är ju givetvis anpassat efter hur stor form man har och vad man har hemma att blanda i. Men i just den här pastagratängen har jag:
 
Fullkornspennor
3/4 mager fetaost
Coctail tomater cirka 6 st
1 röd paprika
1 burk grön pesto 
2 ägg 
1 skvätt mjölk (beror på hur stor form du har, ta vad som känns rätt) 
Rester av tacofärs som är uppstekt sedan tidigare.
 
Hur gör man?
Kok upp önskad mängd pasta och smörj formen med smör/margarin/olja under tiden.
När pastan är klar häll den i formen och blanda upp med skivade valfria grönsaker samt blanda i hela burken pesto. Se till så att det är ordentligt blandat så inte all pesto hamnar i mitten av gratängen.  Smula sedan över 3/4 av en paket fetaost. 
 
knäck två ägg i en bunke och blanda i en skvätt mjölk och vispa upp det tills det blir en jämn gul smet. Häll över pastagratängen och sätt in i ugnen i cirka 15-20 minuter på 200 grader. 
 
Voila så har du en pastagratäng :)!
 

Kommentarer
Postat av: Pamela

Tusen tack :-) ska prova den i helgen! Kram kram

Svar: Det var så lite så, hoppas du gillar den! Kram på dig!
Alice ♥

2012-07-17 @ 20:45:02
URL: http://www.stjarnanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0