I wanna stand with you on a mountain

Jag skulle lagt mig för en timme sedan men än så sitter jag uppe och filosoferar och lyssnar på en massa musik.. Ja för ovanlighetens skull ;P. Jag berättade för några veckor sedan om hur mycket jag älskade Truly madly deeply som Savage Garden skrev och framförde 1997. Låten är speciell eftersom jag valde att sjunga den på skolavslutningen och ja, den har fastnat i hjärtat på mig.

Originalet är alltid bäst. Men däremot hittade jag en cover från Idolboxen mellan 2004-2011 och ja jag har väl aldrig direkt följt det så jag måste ha missat hur fantastiskt bra Maria Albayrak framförde den. Tyvärr hittade jag inget videoklipp och just nu är jag på tok för trött för att leta upp den men klicka HÄR för att lyssna på den på Spotify.

När jag blir sådär riktigt tokkär så ska jag (förhoppningsvis utan tvång) dansa med "that special one" till den här låten och den här versionen för den är fantastisk! Jag ryser i kroppen när jag hör den! Helt klart en fördel om killen också gillar den, men om man lyssnar på texten kan man väl inte annat än att tycka de är romantisk? Ellor?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0