Det här med självförtroende

Visst är det fantastiskt med människor som har bra självförtroende? Ja men det är det faktiskt. Men det kan också vara extremt överdrivet och allmänt drygt i längden. Finns det någon balans?

Jag tycker i alla fall att det inte finns något mer avtändande en en person som ständigt måste höja sig själv inför andra. Att säga hur snygg den här, hur bra den är och hur mycket ALLA bara vill ha denne någon. Att dessutom säga till andra hur de ska bära sig åt för att bli så snygga som den får mig faktiskt att må lite smått illa..  En del människor måste vara narcissister, och jag vet inte om jag bara missat det förr eller om det blir vanligare och vanligare?

Det jag stör mig mest på är att de MÅSTE göra det TYDLIGT för omvärlden. Tänk om någon skulle missat?

Nu menar jag absolut inte att det är dåligt med självförtroende, för det är det absolut inte! Man får gärna älska sig själv och tycka att man är snygg om man så vill, men man behöver verkligen inte ta varje chans man får att tala om det för alla. Det får motsatt effekt, i alla fall för mig. Istället för att bli imponerad så blir jag äcklad.. örk!

Om du har bra självförtroende och ser bra ut, och beter dig med vett i skallen så kommer omvärlden också märka det. Utan att du ens behöver påpeka det. det är det blir attraktivt.

Men såklart, detta är bara enligt mig. Som tur så är vi alla olika och gillar olika saker. En del av er tycker säkert jag är helrubbad som säger såhär.. Kanske tänder ni på det?:) Smaken är som baken, delad!

Kommentarer
Postat av: Pia Cederström

Tänk så rätt du har!

2012-03-12 @ 21:48:24
Postat av: Alice

:)

2012-03-12 @ 22:29:12
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0