Filosofiska torsdag

Har ni tänkt på hur otroligt många människor som har passerat förbi  i ert liv? En del har stannat där föralltid medan andra har stannat en kort tid och andra längre. Ibland tänker jag på gamla vänner man haft så mycket roligt med och spenderat så mycket tid med men som man aldrig pratar med längre eller kanske sträcker man sig till att skriva ett Grattis på födelsedagen när man ser via facebook att de fyller år. En gång i tiden behövde man inte Facebook för att minnas deras födelsedag, men eftersom man glidit ifrån varandra eller slutat umgås av olika orsaker behöver man kanske bli påmind... 
 
Ibland undrar jag vad det är som gör att man glider ifrån varandra. Att vi ständigt förändras som människor och att det är en livsprocess det vet ju alla, men varför väljer man att dra sig undan en del människor? Jag är inte ett dugg bättre för jag gör precis likadant, det blir liksom bara så och ingenting man tänker på förrän det har gått några år.
 
Kanske är det just detta livet går ut på att man antingen växer samman med en del människor och växer ifrån andra. Man hittar nya vänner/kärlekar som är på samma våglängd som du vid samma tillfälle som man möts. Sen tror jag att det handlar om tur, vilket håll man växer på. 
 
Genom mina 24 år har jag träffat många, många människor och jag är säker på att jag kommer träffa många till en del som kommer stanna och en del som bara kommer passera. Livets lilla process, livets väg. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pamela Olsson

Det är så sant så! Tycker det är ganska skönt att vissa människor har bara just passerat förbi medans andra hade man önskat att de stannat.. Iallafall lite längre! Kram på dig ❤

Svar: Ja visst är det väl så? Håller med dig, vissa är det skönt att de passerat medan andra hade kunnat stanna lite längre! Ha nu en trevlig helg! Kram <3
Alice ♥

2012-11-23 @ 08:31:39
URL: http://www.stjarnanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0