The dreamer

Då är det en sån där dag då man är för trött för att göra något vettigt men samtidigt är man rastlös nog för att inte bara kunna sitta och göra absolut ingenting. Avskyr dagar som är såhär. Fast iofs så kan det ju inte skada med lite mer tid framför datorn och bloggen, det har ju varit full action de senaste veckorna på alla håll och kanter så jag knappt hunnit med den. Förlåt. 
 
Sitter och lyssnar igenom en vän från Londons album. Fick reda på att han och hans kompis äntligen fick skivkontrakt och på ett stort bolag dessutom! Sweeeeet! Så förhoppningsvis sätter deras karriärer igång ordentligt snart, riktigt bra musik. Om ni gillar Electro så ge dem en chans Front Runners, soundcloud finns -->HÄR<--.  Spana in videon annars:
 
 
När jag hittar bra musik så sätter min hjärna automatiskt igång med sitt dagdrömmande. Jag kan sitta i flera timmar och bara drömma mig bort i den där mysiga världen som är min alldeles egna. En sån värld som bara jag förstår och som ingen annan får komma till. En fantastisk känsla och även om det kan låta konstigt så är det i den världen jag trivs bäst. Där slipper man alla bekymmer man har och man kan forma världen precis så som man själv önskar. När jag blir gammal (om jag nu blir det) och senil eller vad jag nu drabbas om så hoppas jag att jag hamnar i den där bra och speciella världen. Kanske har man lyckats fånga upp ett riktigt paradis? Förhoppningsvis är det ju många år tills jag blir gammal och senil så det kan nog bli riktigt bra! 
 
Att fly verkligheten för någon timme lite då och då tror jag är bra. Alla har vi olika sätt och min är genom musiken. Musiken har alltid legat mig varmt om hjärtat och de svåra saker och de glädjande stunderna i livet har jag gått igenom med musik. När man är ledsen finns det inget bättre än att lyssna på den musik och de musiker som gått igenom samma helvete som du och som haft lyckan att kunna få ner det på papper och i musiken. De glädjande stunderna i livet går man också igenopm med musik, är man kär passar många av de där kärleksballaderna eller ja någon av alla miljontals kärlekslåtar in. Är man glad för att det är fredag och dags att gå ut och festa finns det låtar för det och ja, det spelar nog inte så stor roll vad det handlar om i livet, vare sig du är glad eller ledsen så finns det musik som passar till allt. 
 
På något sätt finns där alltid något man kan ta till sig tack vare musiken. Jag vet inte om det är så för alla, men så är det för mig och jag älskar att det är så. Jag lever för och med musiken ♥.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0