Fredag

Då var det helg igen och jag skulle egentligen varit i skolan på seminarium nu.. Katten har levt djävul hela natten så det blev inte många timmars sömn, och eftersom de tidigare seminariumen inte gett mig sådär överdrivet mycket kött på benen tänkte jag att det kanske inte var så farligt att missa den här. 
 
Om 25 minuter så släpps vår första hemtenta, som tur är så är inte detta min första hemtenta och än har jag inte lyckats få panik (iofs har jag inte sett frågorna än heller..). Hade egentligen inte tänkt påbörja den idag, men det känns som om jag iaf kan ge den ett tappert försök idag. Imorgon kommer jag vara lite trött och kanske inte få så mycket gjort så lika bra att börja idag. Har jag en riktig tur (vilket jag hoppas) så är jag klar innan torsdag då den ska vara inlämnad. Jag får helt enkelt ge järnet så jag slipper stressa sönder mig för mycket. 
 
Jag är fortfarande sjukt ledsen över det här med hyran.. Hatar att jag ska behöva flytta igen. Jag har sällan trivts så bra som jag gör här. Det är lugnt här, jag har bra grannar och nära till allt samt världens finaste lägenhet. Men den kommer inte vara värd så mycket pengar i månaden, inte som ensam och även om jag haft en andra hälft boende här är jag inte helt säker på att det hade varit värt den höga hyran iaf.. Livet ska alltid vara en utmaning. Jag kom väl hit lite för fort, här skulle jag väl hamnat när jag var 30 bast eller något. En försmak av det goda livet kanske? 
 
Hursomhelst så om någon av er fina läsare har kontakter inom hyresrätter här i Halmstad eller bara bra tips så är ni välkomna att höra av er. Ni kan nå mig på mail: [email protected]. Jag vill helst bo i n'ärheten av Söndrum såklart, men jag vet hur svårt det är så jag kan också tänka mig i Centrum såklart. Det är en tvåa jag behöver och gärna första handskontrakt då jag har husdjur som också ska kunna bo där. 
 
Men allt är inte skit. Jag har faktiskt människor omkring mig som jag blir sjukt glad av och det är en härlig känsla. När man bara kan släppa alla negativa tanker, även om det bara är för en liten stund. Det känns bra :). Andra människor har jag förstås blivit besviken på, men som jag så ofta säger så borde man lyssna oftare på sin magkänsla. Jag har varit dum med det de senaste åren, att inte lyssna på magkänslan.. Dags att börja nu igen kanske. 
 
Nu blev det ett sådär superlångt inlägg igen. Men jag behöver skriva av mig lite, mitt sätt att få utlopp för alla känslor istället för att ge mig på levade varelser.. Well, well. Lite chill innan det är dags att spana in tentan! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0