Tisdag som känns som måndag

Första skoldagen efter påsk och det är dags för nya tag och förhoppningsvis en betydligt bättre delkurs. Den här gången är allt klart och tydligt. Vi vet vad som kommer hända, hur upplägget är och vad som krävs av oss för att klara kursen. Så var det inte i den senaste delkursen. Dåliga riktlinjer, inte så givande föreläsningar och relativt svår kurslitteratur. Jag tycker att förra delkursen var dåligt skött. Det kan alltid bli fel, men det känns inte riktigt optimalt att inte veta hur man ska "komplettera" de moment man underkänts på när en ny delkurs redan startat. Sånt ska vara klart innan en delkurs kör igång. Förhoppningsvis har även vår lärare lärt sig av detta, och vi har blivit överbevisade att det faktiskt inte alltid hänger på eleven om man klarar sin kurs eller ej. 
 
I övrigt har det varit en helt okej dag. Jag är lite seg och det känns att den där timmen man flyttade fram klockan är en timmes för lite sömn. Misstänker att det tar några dagar innan man kommer in i det och allt blir som vanligt igen. 
 
Nu ska jag alldeles strax gå ut med mina hundar på en härlig lång promenad i vårvädret, tycker ni alla ska försöka få i er lite frisk luft i en dag som denna. Hörs lite senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0