Skåne

Då var jag nerkrupen under täcket. Lite senare än vad jag planerat men det blir lätt så när man är i Skåne och "ledig". 

Främsta orsaken till att det blev så sent idag är att jag fastande på gamla låtar från min tonårstid. Tänk vad spotify är bra? Jag vet inte hur andra fungerar men jag som älskar musik och kan lyssna flera timmar i sträck sätter alltid ihop låtar med vissa perioder i mitt liv. Så nu när jag hör en del av mina gamla favorit låtar, så går jag tillbaka till människor jag umgicks med då, saker som hände i mitt liv och känslor för diverse saker.

Musiken är fantastisk som kan få mig att återuppleva allt igen, fast ur ett annat perspektiv. Jag kan nästan sitta och fnissa lite för mig själv när gamla tankar poppar upp. Hur kunde man tänka så och varför kände man så? Men hela tonårstiden var en väldigt speciell tid. Det tror jag att den är för se flesta. En del av den roligare tiden jag varit med om, men också den jobbigaste. Man skulle hinna med att hitta sig själv samtidigt som man skulle försöka agera så moget som möjligt i alla situationer som uppstod. 

Tur tonåren är över i alla fall. Det är en tid att minnas och som är rolig att komma tillbaka till ibland. Men mest nyfiken efter alla tankar är jag ändå vad det faktiskt blev av alla andra som man umgicks med? En del har man sporadisk kontakt med eller är vän med på Facebook men andra har man ingen koll på alls vad det blev av dem? Längtar tills min klassreunion, om det ens blir någon. Det hade ändå varit kul att se vad det blev av folk, ja och mig själv också! 

Men nu har jag nog flummat klart för idag. Sov så gott så hörs vi! 
Over and out. Punkt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0