Bara döda fiskar följer strömmen

Hoppas ni alla hade ett bra slut på 2012 och en bra start på 2013! Själv hade jag en mycket trevlig och glad kväll här hemma i Halmstad med pojkvän, goda vänner och nya trevliga bekantskaper. Det fanns god mat och massor av dricka och bäst av allt trevligt sällskap! 
 
Idag har det varit en seg dag, trött har jag varit och det beror väl på att vi inte la oss förrän runt 05.00 inatt... Men det är bara nyår en gång om året så man får stå ut, eller ja stå ut och stå ut.. Det var ju trevligt så man behövde inte ens tänka på tiden, den försvann liksom! 
 
Jag pratade ju om nyårslöften igår? Jag brukar ta alla mina nyårslöften med en nypa salt, för tja det är ju så att man kan ju inte alltid veta vad som kommer hända och vilka hinder man stöter på under vägens gång. MEN tyrots det har jag tänkt ge mig själv två nyårslöften. Ett som är väldigt seriöst och viktigt för mig själv och ett som är bra för mig men kanske inte absolut nödvändigt. 
 
1. Det seriösa nyårslöftet:
Ja seriöst och seriöst, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det annars så ordet seriöst fick det bli. Som ni säkert vet (iaf ni som brukar läsa här från och till) så skriver jag mycket om känslor, hur man bör bete sig, hur man faktiskt beter sig, vad jag tänker, hur jag tror andra tänker and so on.. Ibland blir det lite långtråkigt och segt, jag förstår er. Men det är mitt sätt att rensa hjärnan. Att skriva av mig. 
 
Jag kom av mig lite däruppe. Sorry, skyller på att jag är lite halvbakis sedan igår :P. Hursomhelst så blir mitt seriösa nyårslöfte i alla fall att jag ska ta till vara på mina egna känslor och på de människor som faktiskt tar sig an vad jag har att säga. 
 
Det kom och gick en del människor förra året som jag nämnde i tidigare inlägg. Jag kanske redan har påbörjat mitt nyårslöfte förra året litegrann när jag tillslut fick sätta stopp för en del människor i mitt liv. De människor som aldrig finns där för en när man behöver dem som mest, aldrig lyssnar på vad man har att säga eller ens bryr sig om vad man säger till dem när man tar illa vid sig. Det är inte sådana här människor jag vill ha i mitt liv och i år ska jag vara extra vaksam över vem jag tar in i mitt liv. Jag ska observera och analysera dem (ja jag vet det låter lite koko...) innan jag släpper in dem i mitt liv. Så slipper man bli besviken i slutändan. Oavsett vilket förhållande man har till en människa, om det är vänskap, kärleksförhållande, familjeförhållande eller dylikt så handlar allt om att ge och ta av varandra. Att finnas där när någon behöver en och att ha någon som finns där för en alltid. Jag har hittat några guldkorn i stora vida världen, de är inte många än och kanske aldrig blir så många heller men de är värda mer än allt guld och alla diamanter i hela världen. 
 
Så från och med det här året ska jag bara ha människor omkring mig som vill mig väl och som bryr sig om hur jag mår. Lika mycket kommer jag bry mig om hur de mår och hur de har det. 
 
2. Det mindre seriösa nyårslöftet:
Helt plötsligt känns det så ynkligt och fjuttigt att skriva om det här nyårslöftet men eftersom jag har två så får jag väl skriva det trots allt :P. Mitt lite mindre seriösa nyårslöfte är att dra ner på min godiskonsumtion. Hålla det till särskilda tillfällen vilket kanske räknas som middag hos någon eller speciella tillställningar. Sen finns där ju även tankar på att dra ner på alkoholkonsumtionen och snabbmatskäkandet också.. Mene vi börjar med en sak åt gången. Först ut är iaf godis och det kommer jag påbörja imorgon när året börjar på riktigt så att säga. Idag klassar jag som en mellanlandningsdag för år 2013 ;)!
 
Sådär, det var dem det. Kanske märkligt, kanske inte det minsta märkligt. Jag vet inte vad ni tycker, men så tänker jag i alla fall. Har ni själv avgett några nyårslöften? 
 
Nu ska jag spana runt på sällskapsspel inför mina kommande sällskapsspelskvällar ;)! Några av mina kära Halmstad vänner som kan tänka sig att vara med kanske? 
 
Hörs sen!
 
P.S Bjuder på underbara Kapten Röd D.S
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0