Bananpannkaka

God eftermiddag!
 
Idag har jag haft en skolfri dag, vilket känns otroligt passande eftersom det snart är påsk! Sen att jag ska vara i skolan tis-tors det behöver vi inte prata mer om idag :P. Jag sov länge och unnade mig ännu en bananpannkaka till frukost. Såhär ser de ut:
 
 
De är superenkla att göra och smakar riktigt gott samt att man håller sig på dem halva dagen! För att göra en bananpannkaka behöver man:
1 banan
2 ägg
1 dl grahamsmjöl
 
Det första man gör är att mosa bananen i en skål. Därefter knäcker man i de båda äggen och rör runt så att de blandas med bananen. Slutligen häller man i grahamsmjölet och blandar väl. 
 
Sedan steker man upp det på låg värme med lite smör tills den har fin färg. 
 
Som något lite sötare har jag blandat vanlig vaniljyoghurt med blåbär och hallon. Men man kan också använda sif av kesella som en del träningsfreak gör :P. Jag gillar att det finns liiiiite sött i så det blev vanlig yoghurt för mig. Tycker man att det saknas lite sötma kan man säkert lägga i lite socker och/eller använda sig av vanligt vetemjöl. 
 
Enjoy! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0