Attraktionslagen och relationer 1

God eftermiddag på er!
 
Hoppas att ni haft en härlig helg! Min egen helg har varit jättebra även om den inte alls blev så som jag planerat, men det kan vara skönt det också! 
 
Egentligen så hade jag tänkt göra en videologg om detta ämne men efter tre försök så gav jag upp. Hundarna skällde i bakgrunden eller så dök det upp annat mitt i, så jag kände att det kanske inte var meningen idag.. Så därför gör jag ett långt inlägg och så får den som orkar läsa!
 
Jag vet att många är nyfikna på hur det fungerar med attraktionslagen och relationer (inte minst så var jag det själv iaf). I det här inlägget så kan det handla om allt ifrån kärleksrelationer till vänskapsrelationer eller familjerelationer, men jag vet att de flesta är nyfikna på kärleksrelationsdelen så därför kommer jag i första hand att utgå ifrån det. Å ja, varför ni ska lyssna på en person som ganska nyligen blivit singel? Ja det vet jag inte, men till skillnad från förut så får jag för varje dag som går lite bättre kläm på det här med attraktionslagen och jag förstår mer och mer varför det inte fungerat hela vägen ut med de killar jag varit tillsamman med tidigare. 
 
Erfarenheter
Det första som man kanske tänker på är VARFÖR träffade jag den här personen som behandlade mig på detta och detta viset.. Hur kan man attrahera till sig något sådant? 
 
Jo för innan man har haft en relation eller emellan relationer så är det ju så att man tänker på egenskaper som man vill att en partner/vän ska ha. Man kanske känner att en del egenskaper är tilltalande eller för den delen väldigt oattraktiva.. När någon egenskap är väldigt oattraktiv så tänker man "En sådan egenskap vill jag INTE ha i min kommande relation" Vad händer? Jo ni attraherar dels till er de egenskaperna som ni absolut inte vill ha eftersom ni tänker på det och sänder ut vibrationer som attraherar till sig de där oönskade egenskaperna. Likaså fungerar det med de egenskaper vi eftersöker hos en potentiell partner/vän, man sänder ut vibrationer och sedan ser universum till att sammanstråla dig med en person som har de egenskaper du söker eller INTE söker efter. 
 
Så om vi utgår ifrån att du har fått en del av egenskaperna som du sökte hos en partner/vän samt en del av de egenskaper du absolut inte ville ha.. Då kanske du/ni inser efter några månader, år etc. att ni kanske inte var som skapta för varandra. Du kände kanske att just den här egenskapen som jag trodde att jag ville ha inte alls passade dig.. Bra, då vet du det och inför nästa partner/vän vet du att du inte ska eftersöka just den här egenskapen utan fokusera på något annat. Alla människor vi möter ger oss erfarenhet om vad vi vill ha respektive inte vill ha och ger oss på så vis en erfarenhet om vad det är vi egentligen är ute efter. De ger oss alltså en klarhet i vad det är vi egentligen vill ha och som får oss att må bra.
 
Hur gör man då? 
Ja för det första så tror jag personligen att vi måste pröva oss fram. Man måste inleda olika relationer för att få erfarenheten om vad det är man egentligen vill ha. Utan erfarenheter så hade vi famlat i mörkret och just därför är det också så viktigt att man inte ångrar sina tidigare relationer, för de har ju faktiskt lärt oss vad det är vi inte vill ha. 
 
När man vet vilka egenskaper man inte vill ha så ska man sluta tänka på/och prata om dem. För vi vet ju alla hur lätt det är att prata/tänka om/på exakt de egenskaper man inte vill ha på en partner. Eller hur? Jag har i varje fall varit proffs på det förut. Desto mer fokus du lägger på de egenskaper du faktiskt söker efter, desto snabbare går det också att attrahera till dig personer med just de egenskaperna. Dock är det väldigt viktigt att du inte själv försöker tvinga fram något, utan låt universum sköta det av sig själv och att du låter det ta sin lilla tid. Om du tvingar fram något med en person så kommer du se att personen kanske bara har en del av de egenskaper du eftersöker och många av de egenskaper du inte vill ha just av den anledningen att det är de vibrationerna som du sänder ut. Så ta det lugnt och låt universum jobba. Det enda du ska göra är att fokusera på de egenskaper du vill ha hos en partner så kommer någon med alla de egenskaperna att dyka upp i ditt liv inom kort.
 
Tips
Ja eftersom jag själv inte varit singel så länge så vet jag inte riktigt om det fungerar eller hur lån tid det tar. Men det tips som jag kan ge er om ni är på jakt efter en ny partner eller vän är att skriva en lista på de egenskaper som ni vill ha på personen. Inga krav är för stora eftersom det handlar om vad du verkligen vill och din lista kan inte heller bli för lång! Så bara skriv, skriv, skriv!
 
När jag läste upp min lista för en av mina bästa vänner så sa hon direkt "Alice... Du kommer vara singel i resten av ditt liv" men i samma anda så kom vi också fram till att en person som jag nyligen stött på faktiskt hade en del av (kanske alla) de egenskaperna... Å ja, nu vet ju inte jag om det är så att den här personen och jag kommer träffas mer eller om det kommer bli något på kärleksplanet, det är lite svårt att avgöra just nu.. Men med detta vill jag säga att min lista som jag satt upp faktiskt verkar fungera eftersom jag i varje fall attraherat till mig en person som bär på många av de egenskaperna jag eftersöker. Om jag bara låter detta ta sin egen lilla tid utan att oroa mig för när rätt person ska dyka upp, så tror jag att det kommer av sig själv så fort universum arbetat klart. Kanske är det den här personen jag och min kompis pratade om och kanske är det någon helt annan som har ALLA de egenskaper jag eftersöker. Det handlar om att ha tålamod. 
 
Exempel på saker man kan skriva på sin lista är:
 
Jag söker en partner som är omtänksam.
Jag söker en partner som är kärleksfull. 
Jag söker en partner som tycker om att laga mat.
Jag söker en partner som... 
 
 
Ja ni förstår själv hur det fungerar. Det viktigaste är att man fokuserar på en persons inre egenskaper och alltså inte så mycket på det yttre. Jag vet inte om det fungerar att öven ha önskemål på hur personen ska se ut men om någon har erfarenhet av det så får ni gärna skriva till mig och berätta :). 
 
Ja det var väl det jag ville säga idag, jag kommer skriva ett inlägg om hur man arbetar på redan existerande relationer lite längre fram.
 
En del av er kommer säkert tycka det låter dumt och en del av er kommer säkert att testa ;). Givetvis kommer jag att berätta för er om det fungerar för mig men jag har en känsla av att det kommer att göra det och eftersom jag inte har någon stress så gör det mig inget när rätt person dyker upp. 
 
Ha nu en fortsatt trevlig andra advent och ge mig gärna feedback eller tips på annat kring attraktionslagen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Herbert

Sov gott min vän

Svar: Sov så gott!
Alice ♥

2015-12-06 @ 23:27:21
Postat av: Imre Vadas

Kloka tankar Alice!! Inget fel på, att ha höga krav o vidhålla vid de, än att bara "testa" gång på gång att det kanske blir bra ändå!!! Då blir man singel (självbo) ändå! Om man nu inte vill ha ett förhållande bara för att slippa va ensam!!! Du kommer säkert hitta det "rätta". Jag själv trivs som bara den att va självbo!!! Andra sidan Du är för vacker för att vara ensam!!! Detta i all välmening!! Kram IMRE

Svar: Hej Imre!Vad glad jag blir att du skriver och så fint du skriber, tack, tack, tack!

Ja jag håller med dig, bättre att avvakta och träffa rätt än att "hoppa i galen tunna" som min käre far säger. Jag tror att allt har sin tid och att det är viktigt att fokusera på vad man vill istället för vad man inte vill, så tror jag det blir bra! Ja men man kan vara självbo och trivas med det, kanske träffar du i framtiden en annan självbo att dela ditt sällskap med ibland. Man vet aldrig, men det är oavsett väldigt viktigt att man trivs med sig själv först. Kan man inte trivas i sitt eget sällskap, hur ska då någon annan göra det?

Tack för din fina kommentar, jag blir lika glad varje gång!

Kramar Alice
Alice ♥

2015-12-07 @ 14:41:52
Postat av: Imre Vadas

Tack för Ditt svar!! Kram IMRE

2015-12-08 @ 14:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0