Veganska tacos utan färs?

När jag ändå är lite skrivinspirerad så tänkte jag bara lägga upp ett förslag på hur man kan göra vegansk "tacofärs" utan halvfärdiga produkter såsom qournfärs eller sojafärs. Du behöver:
 
1 blomkålshuvud
1 gul lök
3-4 st tomater 
0,5-1 dl passerade tomater
1 tacokryddblandning
1 vitlöksklyfta
(Valfritt) Vitkål efter tycke och för lite mer uppfyllnad
 
 
Steg 1. 
Hacka och stek upp löken i olja eller veganskt margarin.
 
 
Steg 2. 
Hacka upp blomkålen i små bitar och fräs upp i stekpannan tillsammans med löken. 
 
 
Steg 3 (Om man vill fylla upp med lite vitkål hoppa annars ner till steg 4).
Hacka upp vitkål i lagom bitar och stek tillsammans med lök och blomkål. 
 
 
Steg 4.
Skiva tomaterna och blanda i stekpannan. Jag är själv inget superfan av tomat så därför hade jag bara i 3 st, men om man älskar tomater kan man säkert ta i några stycken till. Tillsätt även de passerade tomaterna och tacokryddblandningen. Låt puttra i några minuter tills du känner att blomkålen och vitkålen har mjuknat och voilà veganfärsen är klar!
 
 
 Smaklig spis!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0