Mitt nästa steg

Okej, jag har varit vegetarian i princip sedan jag föddes. För snart två månader sedan övergick jag till vegansk kost och tycker att det fungerar alldeles utmärkt. Så då kan man ju undra vad mitt nästa steg blir?

Jag tycker att jag har utvecklats till en bättre människa de senaste åren och därför försöker jag också göra val i livet som gynnar mig men också andra levande varelser på vår jord. Så därför har jag sedan en tid tillbaka tänkt på vad jag kan göra för att bidra till en bättre värld utöver det jag redan gör idag.  Och det som jag kom fram till var faktiskt att satsa så mycket som möjligt på ekologisk mat och att eventuellt odla det som odlas går själv( ja jag vet att många lever såhär redan men ibland är jag lite efter). 

Idag så köper jag en del ekologiskt men långt ifrån allt.. Just nu sitter jag i en lite udda situation så jag kommer få avvakta en tid med denna idé då andra saker ska ordnad upp först, men så fort jag får möjlighet så kommer jag byta ut produkter hemma. 

Hur gör ni kära läsare? Oavsett om ni äter kött, är vegetarianer eller veganer.. Köper ni alltid ekologiskt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0