Dagens tips

Ja nu blev det ju ett litet inlägg till.. Men jag pratade lite med en kompis nu ikväll och kände faktiskt för att dela med mig av mitt lilla tips som jag även gav till henne :).
 
Som ni vet så har jag haft det lite tufft tidigare i år och även om jag alltid försöker vara så positiv som jag bara kan så kan det under vissa omständigheter vara väldigt svårt. Det var precis så som jag kände när jag åkte iväg till kanarieöarna och i synnerhet precis innan jag stack. Det var totalkaos i huvudet och jag hade inte riktigt uppfattat vad det var som hade hänt. Men eftersom jag innerst inne vet att allt inte kan vara dåligt (även om det känns så) så bestämde jag mig för att jag varje månad den 30:e sätta mig ner i en timme och skriva ner ALLA bra saker som hänt under månaden. Det kan vara små saker och det kan vara stora saker som har hänt, det spelar inte så stor roll så länge som det har gjort dig glad.
 
Även om jag inte trodde det så blev min lista för september faktiskt ganska så lång och tänk då hur lång listan kommer vara under en bra månad?! Den här listan och de kommande listorna som jag ska skriva kommer jag att spara för att vid jobbigare tider plocka fram och påminnas om hur mycket som faktiskt gått min väg. Om ni kan så försök att inte lägga någon energi på de hinder och problem ni stöter på, utan lägg all er energi på de saker som faktiskt går er väg och känn er tacksamma för det ni har. För ju mer tacksam du är för det du redan har, desto mer av de bra sakerna kommer att korsa din väg.
 
Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0