En spännande höst

God kväll!
 
Idag har jag haft en riktgit härlig dag, trots att jag nästan blåst bort i den kalla vinden. Jag la mig lite tidigare igår (i ett tappert försök att vända tillbaka dygnet rätt) och vaknade liiiite liiiite tidigare än vad jag gjort resten av veckan. Så jag tog min morgonpromenad med hundarna och när jag kom hem så gjorde jag ett nytt försök med vegansk gröt. Idag gick det betydligt bättre och för nyblivna veganer som jag så rekommenderar jag jag soyadryck som är smaksatt med vanilj! Det må hända att det är en del socker i den, men oj så mycket godare det blev! 
 
Under eftermiddagen så träffade jag en av mina äldsta barndomsvänner Ola. Vi kom fram till att vi känt varandra i snart 15 år.. Alltså det är heeeelt sjukt vad fort tiden har gått. I huvudet känner jag mig inte en dag över 15, men förhoppningsvis så har jag väl lärt mig att bete mig något äldre under vissa omständigheter :P. Vi kom att prata om hösten och jag berättade för honom hur otroligt taggad jag är inför hösten nu!Jag har en sådan fantastisk känsla inombords att det kommer att hända många roliga och spännande saker! Det är så svårt att förklara hur jag kan känna det på mig men jag bara gör det och jag vet att det stämmer. Mitt största problem just nu är bara att jag är så otroligt otålig och att jag avskyr att vänta på saker.. Men jag får väl försöka stålsätta mig på något märkligt sätt genom att typ träna, söka lite fler jobb och invänta magin :P. Men det blir svårt att låta bli att spekulera ;).
 
Efter den mysiga fikan med Ola så tog jag mig snabbt hem, bytte om och gav mig ut på en underbar löptur i skymningen. Jag verkligen älskar att springa, man har en sådan frihet och när konditionen är på topp så bara går benen av sig själv. Men jag försöker att kombinera det med mina powerwalks så jag inte sliter ut mig, det var ändå ett par månader sedan som jag var i bra löparform :).
 
Kvällens veganska middag bestod av två veganska schnitzlar, lite ungsbakad brysselkål, palsternacka och paprika tillsammans med den sista hummusen. Det var faktiskt riktigt gott och just nu är jag så mätt att jag nästan spricker! Vem kunde tro att jag skulle lära mig att äta brysselkål? Jag har alltid tvingat i mig lite på julbordet, men idag så tyckte jag faktiskt att det smakade väldigt gott! 
 
Idag blev det visst ett långt, något osammanhängande inlägg. Men ibland när jag har mycket jag vill säga så kommer det att bli så, hoppas det känns okej för er ändå. Annars får ni skummläsa det som verkar intressant och hoppa det meningslösa dravlet! Ha en underbar kväll!
 
 
Kvällens middag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0