Första måltiden som vegan..dunderflopp

God kväll på er kära läsare. 
 
Idag är det min första dag med enbart vegansk kost. Det har faktiskt varit lite enklare (än så länge iaf) än vad jag hade trott från första början, men trots det så blev min frukost idag en ganska stor flopp.. Visst den var vegansk, men den smakade ju inget vidare.. Jag tänkte vara smidig och koka lite gröt, skiva några bananer och strö på lite god kanal. Jag tabbade mig redan från början eftersom jag var för lat för att hämta det vanliga saltet på köksbordet så tog jag havssalt som stod i kryddskåpet.. Å ja, det var ju en aning saltare än det vanliga saltet, kan även hända att jag tog lite mycket. Sen kokte jag upp gröten precis som man ska men eftersom jag blev lite småsnål igår när jag storhandlade så valde jag att ta sojadryck istället för mandelmjölk som andra rekommenderat mig till. Så ja vad ska man säga, kombinationen av sojadryck, gröt och havssalt med skivade bananer och kanel var helt enkelt ingen hit. Jag åt det, men jag kommer aldrig äta det igen :P. Jag tror faktiskt detta smakade värre än honungspuffar tillsammans med sprite som jag åt som barn för att mjölken var slut. Men nu har jag lärt mig att det inte går att vara lat på morgonen. Ja och att inte vara snål heller, ingen höjdare. 
 
Middagen idag blev däremot väldigt lyckad! Jag har i många år gjort linssoppa och det tyckte jag var passande på en riktig höstdag som denna. Så nu sitter jag här proppmätt och inväntar den stora matkoman. Tur jag inte ska göra något speciellt och att jag hann med min löprunda tidigare idag, för annars hade det nog blivit svårt att hitta motivationen. 
 
Jag hoppas att ni alla har en härlig kväll, så hörs vi imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0