Inför alla helgons dag

God kväll!
 
Idag har jag knappt suttit vid datorn alls, vilket är rätt så skönt. Ibland i alla fall. Jag och pappa har varit på min mormor och morfars samt farmor och farfars grav och smyckat inför alla helogns dag. Jag är ju långt ifrån ett proffs, det har alltid sett så enkelt ut när mamma gör det.. Men vi gjorde vårt bästa och till slut så blev det faktiskt ganska så fint med granris och hjärtan. 
 
Till middag idag blev det veganburgare. Guud så länge sedan jag åt burgare och guuud så gott det var! Tack anama för att ni numera enbart gör veganskt! I love it! 
 
Nu under kvällen så har jag mest suttit och funderat på livet. Å vad det är som gör att en del människor inte vågar ta steget att göra saker eller att chansa i livet? Förr var jag nog själv ganska så försiktig, men med åren så har jag insett att vi faktiskt bara lever ett liv och att man bara ångrar det man aldrig gjorde. Något kan gå väldigt, väldigt bra, men givetvis kan det också gå väldigt dåligt. Fast om det nu går väldigt, väldigt bra så behöver man ju aldrig oroa sig över att det ska gå dåligt? Å skulle det gå väldigt, väldigt dåligt så har man i varje fall lärt sig massor av det och kommer kanske inte att göra samma misstag igen.. Det beror ju lite på vad det är såklart. 
 
Ibland undrar jag varför människor är så rädda för att våga chansa? För att vinna måste man våga chansa och för att nå till något man aldrig varit måste man också göra saker man aldrig gjort förut. Ja, det låter ju enkelt och jag vet att det inte alltid är så lätt att utföra i praktiken. Men jag har i varje fall bestämt mig för att leva efter detta, ja och sedan är jag ju vädur också och det sägs ju att vi ska vara ganska så spontana.. En del av mina vänner håller nog med till 100% och en del av er håller säkert inte med.. Det beror nog på ifrån vilket sätt ni känner mig på ;). 
 
Livet är till för att levas och man har bara ett liv, så se till att leva det och gör alla galna saker du bara kan göra! För det är de där tossiga sakerna du kommer minnas när du sedan tittar tillbaka på ditt liv. 
 
Ha en underbar fredag! 
 
Lite bilder från dagen tillsammans med pappa!
 
 Vårt lilla husspöke som jag hittade häromdagen, han har varit med ett tag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Träning & Hälsa

Gulligt husspöke!

Svar: Tack så mycket Sara :)
Alice ♥

2015-10-30 @ 23:42:05
URL: http://nouw.com/nolongerironic

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0