Nya insikter, mål och drömmar

Hej!
 
Jag vet att det var väldigt, väldigt länge sedan jag skrev något här sist. Anledningen till det är att inom loppet av två veckor så rasade min trygga lilla värld samman och plötsligt visste jag inte längre vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Så därför bestämde jag mig för att ta ett längre uppehåll fram tills dess att livet travade på i rätt riktning, det vill säga fram tills idag.
 
Mitt i allt elände och kaos i mitt liv just då så tror jag att jag fattat ett av de absolut bästa besluten i mitt liv, nämligen att köpa en flygbiljett till Gran Canarias och till min bästa vän. En del av mina vänner tyckte att det var vansinne att köpa en biljett och "fly" från de problem jag hade, medan andra tyckte att jag lika väl kunde bearbeta mina bekymmer där som hemma i gråa och trista Sverige. Idag är jag så otroligt lycklig över att jag lyssnade på dem som sa åt mig att åka, för denna resan har verkligen gjort underverk med både hjärta och själ. Även om jag är väldigt tacksam för rådet att inte fly ifrån mina problem så var det just komma bort som jag behövde den här gången.
 
Förutom att få ha umgåtts med min bästa vän i nästan tre veckor så har jag också fått lära känna ett helt gäng av nya och underbara människor. Andra gamla vänner sammanstrålade vi med när jag väl var på plats och så många underbara platser jag har fått se på min resa. Det bästa av allt är att jag kom till en mängd nya insikter och att jag nu är redo att börja arbeta mot mina mål med nya krafter och nya ögon.
 
En stor dröm jag haft sedan några år tillbaka är att (förhoppningsvis inom en väldigt snar framtid) öppna ett hundhem/dogshelter i Sverige. Jag vet att det finns många redan men jag tror inte att det kan finnas för många och jag vill dessutom själv vara med och påverka samt veta hur pengar och gåvor används. Jag vill bygga upp en stor, stor gård där det finns tillgång till egen veterinär, stora grönområden för hundarna att röra sig på och personal/volontärer som överöser dem med kärlek fram tills vi hittat ett nytt och underbart hem till dem. DET är min stora dröm. Ni som känner mig sedan innan vet hur mycket jag älskar djur, och om jag kan göra något som förbättrar livet för dem så kommer jag att göra det. Jag känner att det är mitt kall och just därför kommer jag göra det som krävs av mig för att få uppnå min stora dröm.
 
En sådan stor dröm kostar såklart mycket pengar och jag är fortfarande helt säker på att jag kommer att vinna många miljoner på lotto, men fram tills jag gör det så kommer jag att arbeta med min egen business. Har man bara viljan att lyckas så kan man göra det, ibland måste man bara komma utanför sin egen komfortzon och våga utmana sig själv en aning. Genom att arbeta med min business så kommer jag utmana mig själv, men ytterligare utmaningar väntar på mig i framtiden, kanske även på annan ort.. kanske i ett annat land. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Härligt! :) Lycka till!

Svar: Tack så mycket Sara :)
Alice ♥

2015-10-05 @ 11:34:24
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0