Recept på vegansk kladdkaka

Tyvärr minns jag inte vilken sida jag hittade receptet på eftersom jag bara tog en bild och sedan klickade bort sidan. Smart som man är, men det vart i alla fall ett väldigt bra recept!
 
Det här behöver du:
 
150 g mjölkfritt margarin
2 msk sirap (jag använde ljus sirap men funkar säkert även med mörk)
3,5 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
3 tsk vaniljsocker
1,25 dl vatten
1 krm salt
Vegetabiliskt margarin samt ströbröd/kokosflinger till formen
 
1. Börja med att smörja formen (som ska ha löstagbar botten) med margarin samt bröa den. 
 
2. Smält margarinet, rör ner sirapen och vattnet.
 
3. Blanda socker, mjöl, kako och vaniljsocker i en bunke. Blanda dem väl och tillsätt därefter det sammanrörda margarinet. Blanda detta väl.
 
4. Häll smeten i formen och låt grädda i max 25 minuter. Låt därefter kakan svalna något och smaklig spis! 
 
Jag åt kladdkakan som den var men man kan köpa soyagrädde eller soyaglass att ha till!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0