Tankar kring min stora dröm

Hej på er!
 
Hoppas att ni alla har haft en underbar helg såhär långt i alla fall. Själv så har min helg varit, väldigt, väldigt lugn trots att jag från början hade andra planer. Men så är det ibland och jag får under en liten period här nu anpassa mig till vad jag faktiskt har. 
 
Först och främst så vill jag tacka alla underbara läsare som har hört av sig till mig efter inlägget jag skrev om att starta hundhem/en hjälporganisation. Det värmer i hjärtat att se att det finns fler människor som jag och att en hel del av er är beredda att donera pengar till mig när jag väl kommer igång. Tack, tack, tack! Det kommer troligtvis ta en litet tag att starta upp eftersom jag inte har en susning om hur det fungerar, men jag ska titta på det så fort möjlighet ges.
 
En av mina bästa vänner (hon som bor på Kanarieöarna) gav mig faktiskt tipset att även kolla upp hur det skulle fungera att starta upp det utomlands. Hon berättade att det finns överfulla hundhem på Kanarieöarna och att eftersom jag ändå trivdes där så kunde jag ju starta upp det där. En annan läsare tipsade mig om hur illa det såg ut i Belgrad på hundhemmen och att även där fanns en möjlighet och att det fanns ett stort behov av det. Så detta kommer jag ta med mig i bagaget när jag påbörjar resan mot mitt stora mål. 
 
Min kompis från Kanarieöarna föreslog också att jag skulle komma över 1-2 veckor för att praktisera på ett av deras största hundhem, så jag vet hur det fungerar där borta och på vilket sätt man arbetar. Välidgt, väldigt vettigt! Så nu har jag lite små mål uppsatta som jag ska försöka titta på de kommande veckorna och för att se hur jag på smidigast sätt startar en hjälporganisation för gatuhundar. Om någon vet ifall det är vettigare att starta den i Sverige eller utomlands så får ni gärna kontakta mig! All info jag får nu såhär innan jag sätter igång är värdefull! 
Ni kan maila mig på: [email protected] och ni är såklart välkomna att maila mig andra frågor också! 
 
Hoppas att ni alla kommer ha en underbar söndag, själv ska jag iväg och träffa en gammal kompis som jag inte träffat på några år! 
 
Stor kram på er fina läsare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0