Ledig fredag

God kväll, kära läsare.
 
Jag hoppas att ni alla haft en härlig inledning på helgen idag. Min egen började väldigt bra genom att jag kunde sova ut, precis så länge som jag ville (nu blev det förvisso bara till halvnio men ändå :P). Därefter så begav jag mig ner till Falsterbo för att rasta hundarna och låta dem få springa av sig lite. Jag möttes av ännu ett vackert vinterland denna gången men något varmare än förra gången. 
 
Efter promenaden i Falsterbo så tog jag en runda på Emporia och gjorde lite ärende i stan innan jag storhandlade. Jag avslutade mitt besök i stan idag med att åka till djursjukhuset och hämta hem min fina lilla Kola i sin urna. Även om han inte stått där så länge så kände jag att jag ville få hem honom så fort som möjligt så att han är på den plats där både han och jag vuxit upp. Just nu har jag inte bestämt riktigt vad jag ska göra med urnan om den ska få vara härhemma eller om det finns något annat jag ska göra.. När sorgen känns mildare så kanske jag kan tänka lite klarare och kan komma fram till något bra. Men som det är just nu så har jag gråtit varje dag sedan min fina lille kille fick somna in..
 
Det är en svår förlust att bli av med sin bästa vän sedan 11 år tillbaka men trots att saknaden är så ofantligt stor och att det gör så jävla ont i själen så kan jag aldrig, aldrig, ALDRIG tänka mig ett liv utan hund eller andra djur heller för den delen. Jag föddes in till en familj med både hund och katt som sedan har lett till ännu fler djur såsom marsvin, ökenråttor, kaniner.. Ja you name it. Utan djur skulle mitt liv vara grått, trist och kanske till och med en aning meningslöst. Så därför vill jag i framtiden (förhoppningsvis inte alltför långt fram i framtiden) starta mitt hundhem där jag dagligen kommer rädda liv och ge stackars ensamma hundar en andra,tredje eller kanske till och med fjärde chans att få ett bra liv. Jag tycker att alla djur förtjänar ett underbart liv och jag vill vara byggsten till att kunna förverkliga det till så många hundar (och förhoppningsvis även andra djur) som möjligt får ett bra liv även om de kanske inte haft en bra start. 
 
Delar med mug av lite bilder från promenaden idag och önskar er en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0