På tal om bloggar..

Några av mina kära arbetskollegor har fått mig att gå in på Kenzas och Kissies bloggar.. Jo jag kanske läste någon av dem när jag började blogga för några år sedan. Jag och Kenza låg faktiskt på topplistan samtidigt, tro det eller ej.. Men ja, mitt liv blev kaos så jag slutade blogga.. Jag kan muttra lite över det ibland, men äh skitsamma det var väl inte meningen . Nu när jag fått skryta lite ska jag komma till det jag faktiskt tänkte säga eller tja, ha åsikter om.

Satt och läste Kissies blogg precis och tja jag kan väl bara sådär tycka att hon är för smal och jag kan nog inte tycka att hon är en bra förebild för unga flickor. Till min stora fasa hade Kissie länkat en tjej vars gjort en blogg OM Kissie, alltså inte om sig själv alls. De enda bilder denna tjejen lägger upp är på Kissies smala smala kropp. Hon skriver att hon måste träna så att hon blir lika smal som Kissie och ja Kissie hit och dit.. Det skrämmer mig. Vad Kissie gör mot sig själv är upp till henne. Men att förespråka spinkighet och hetsträning, silikonimplantat stora som bowlingklot.. Nej, jag tycker inte riktigt att det är okej faktiskt.

Kissie har blivit så stor att jag tycker det är dags för henne att se på sig själv som en förebild för unga flickor. Det är många unga flickor från 12 och uppåt som läser hennes blogg och ser henne som en idol. De tror att hon handlar rätt, att man ska svälta sig och vara smal som ett skelett. Det är inte hälsosamt tjejer! Men ja, vad ska man göra? Om inte Kissie själv inser att det är farligt att leva som hon gör hur ska då de unga flickorna göra det?

Jag kan inte hjälpa att bli lite förbannad. Det tjänar ingenting till.. Jag önskar bara att hon vaknar fröken Kissie. Hon var ju så söt när hon började blogga, man kan ju undra vad som hände på vägen? Hoppas hon vaknar snart och tar sitt förnuft till fånga. Om inte bara för sin egen skull så även för alla de unga tjejerna därute!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med till hundra procent, det är vidrigt och inte okej på någon nivå! :( bra skrivet söta du. Du är jättefin i håret!

2011-06-26 @ 02:16:54
Postat av: Alice

Nej fy fan.. Men men, vi får väl tro att fröken Kissie vaknar så småningom.. Tack så mycket du :D. Hoppas du haft en bra helg!

2011-06-26 @ 08:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0