Chili



Efter en sväng i Trelleborg igår och en timmes tränande av free pouring så begav jag mig hem till Biggi på förfest innan vi skulle iväg till Chilipepper på stortorget. Förfesten var kanon, i och för sig var jag där ganska sent, tror nästan klockan hade hunnit bli tio. Men med tanke på att jag körde kände jag att det inte gjorde så mycket, hadej ag druckit kanske jag också hade varit där åtta. Men att vara på en förfest vid sju-åtta utan att dricka känns lite segt, man blir seg istället. Så ja tio blev väl ganska bra, trevligt folk på förfesten och vid tolvtiden stack vi till Chilipepper. Faktiskt ett himla trevligt ställe, kanske lite väl trångt kan jag tycka men annars var det kanonmusik. Men visst, det som faktiskt spelade stor roll var att sällskapet var underbart!

När Chilipepper stängde tre skulle jag och Maria ta oss lite nattamat på midhem, men efter att vi stått en kvart i kö utan att faktiskt komma särkillt långt fram gav vi upp, begav oss till Swing in och hämtade upp en av Marias kompisar. Sedan dumpade jag av dem och åkte hem för att sova. Dock blev det väl ändå inte alltför många timmars sömn då min kissekatt Pink försökt kela ner mig sedan åtta imorse...

Sitter just nu hemma hos mamma mus, ska väl snart bege mig hemåt igen. Dags att börja plugga in drinkarna jag tappat sedan förra veckan och sedan ska det övas på free pouring. Jag tänkte sätta proven galant nästa vecka igen, så håll nu tummarna för mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0