Velvet Hammer



Var väl faktiskt den drink eller ja egentligen coctail som jag och Maria kunde enas om var supergod idag. När vi började bartenderutbildningen så fick vi ett häfte med drinkar som vi skulle lära oss och andra som vi skulle änna till. Idag var det dags för oss att smaka av alla drinkar och se vad vi tyckte om dem. Sen kan det ju givetvis vara bra att veta vad de smakar om någon gäst skulle fråga.

Jag och Maria vinglade väl ut från Buddah runt en tre, mötte upp min mamma och åkte iväg för att käka. Sen begav vi oss hem till mig, jag städade (ja jag blev nykter under tiden) Maria sov en stund och sat därefter och datanördade sig fram tills hon skulle jobba. Ralle kom förbi en sväng, lämnade droppkorkar och en mätarglas jag kunde låna tills utbildningen nu är klar :D Jag behöver nämligen öva lite på free pouring, inte det lättaste ska jag säga er. Sen kolla vi en film, sen skulle han hem för han skulle upp tidigt och ja jag ska faktiskt snart hoppa ner i sängen jag också. Tänkte hinna öva lite free pouring, äta och ta det lugnt, för sen på kvällen ska jag först till Biggi och sedan till Chili, de hade ju nypremiär nu förra lördagen så jag får väl testa på hur där är. Hoppas på bra och hoppas på att vi ses där.

 

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0